آرموو آرموو .

آرموو

نکاتی که راجع به مشاوره کودک باید بدانیم

مشاوران کودک از دانش و تخصص لازم برای تشخیص، شناسایی، ارزیابی، و درمان طیف گسترده ای از شرایط روان یک کودک اطلاع  دارند و می توانند به رشد اجتماعی، عاطفی و رفتاری آن ها کمک کنند. مشاوره کودک به درمان کودکان خردسالی که دارای آشفتگی و اختلالات روانی هستند و یا رفتار ها و عادات ناشایست پیدا کرده اند، کمک می کند تا بتوانند با رفع این مشکلات به سلامت روحی، روانی و رفتاری برسند. بسیاری از آسیب هایی که کودکان با آن روبه رو هستند از نوع برخورد هایی است که بزرگسالان با آنان دارند. برخی از مشکلات رایج در کودکان شامل: اضطراب، افسردگی، بیش فعالی، عدم تمرکز است که با یک مشاوره کودک می تواند کنترل شود تا مشکلات جدی تری را در دوره بزرگسالی برای فرد به وجود نیاورد.

 


متداول ترین مشکلاتی که مشاوران کودک با آن برخورد دارند:

    غم و اندوه از دست دادن یکی از افراد خانواده، حیوانات خانگی، دوست
    شاهد یک تجربه یا واقعه تلخ بودن(تروما)
    پریشانی و اضطراب ناخواسته
    جابه جایی مدرسه، محله یا شهر
    اعتیاد به مواد مخدر در والدین
    طلاق والدین

 


چه زمانی باید برای مشاوره کودک خود اقدام کنید؟
وقتی کودکی از پریشانی روانی، اجتماعی، عاطفی یا روانی رنج می برد، والدین نمی توانند هیچ کمک مفیدی به او بکنند، اینجا است که استفاده از مشاوره کودک مجرب می تواند مؤثر واقع شود. مشاور کودک می تواند سلامت عمومی و و بهداشت روان فرزندتان را بررسی و برای  بهتر شدن آن اقدام کند. سلامتی جسمی کودکان برای والدین شان مهم ترین مسئله است اما اختلالاتی همچون وسواس، استرس، کمبود اعتماد به نفس، ترس،خشونت و خجالت معمولا از دید آن ها یک امر عادی است که می تواند در گذر زمان درمان شود، باید گفت این نوع اختلالات اگر در کودکی درمان نشوند، هنگام بزرگسالی می تواند تأثیرات بسیار جبران ناپذیری را بر فرد بگذارد.

 


علائم شایع در مورد سلامت روان یا پریشانی روانی کودکان شامل:

    شب ادراری
    کابوس دیدن های مکرر و بی خوابی
    نمرات پایین و افت تحصیلی
    نگرانی و اضطراب های بیش از اندازه
    کناره گیری و انزوای اجتماعی
    کاهش وزن و کمبود اشتها به صورت ناگهانی
    تکرار شستن دست ها و وسواس های رفتاری
    اعتیاد به کامپیوتر و موبایل و بازی های کامپیوتری

 


لزوم استفاده از مشاوره کودک تلفنی
باید گفت این احتمال بسیار زیاد است که کودک هنگام دیدن مشاور ناراحت، مظطرب، یا کمی خجالتی شوند. اما علت آن چیست؟ زیرا کودک شناختی از مشاوره ندارند و این امر ممکن است برای آنان ترسناک به نظر بیاید و کودک ممکن است، مشاور را به چشم پزشکی ببینند و یا روانپزشکی که می خواهد آنان را درمان کند و از این جهت احساس ناخوشایندی در آنان به وجود می آید. با مشاوره تلفنی والدین می توانند رفتار های کودکان را به مشاور بگویند و برای رفع آن مشکل راه حل هایی دریافت کنند تا کودکان خود را مظطرب و پریشان نکنند.

 


نکاتی که راجع به مشاوره کودک باید بدانیم


برچسب: مشاوره کودک، روانشناسی کودک،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۰:۱۴ توسط:Armoo موضوع: روانشناسی نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده