آرموو آرموو .

آرموو

۷ توصیه برای سرمایه گذاری در سال ۹۹

در سرمایه گذاری، ریسک و بازده دو طرف یک سکه هستند. ریسک پایین به طور کلی به معنی بازده(سود) مورد انتظار پایین است، در حالی که بازده بالا معمولاً با ریسک بیشتر همراه است. اما چه نوع سرمایه گذاری هایی در ایران بازده بیشتری دارند؟ سرمایه گذاری در سود های سپرده بانکی در ایران محبوب تر از سایر سرمایه گذاری ها است اما علت آن چیست؟ میزان ریسک پذیری در مردم ایران بسیار کمتر از سایر کشور ها است، به همین علت است که اکثر مردم سعی می کنند تمام سرمایه خود را در امور بانکی و تسهیلاتی قرار دهند و به همان میزان سود قانع می شوند. به همین خاطر دولت با کاهش سود های بانکی سعی داشته است تا مردم را ترغیب به سرمایه گذاری در بخش های دیگری همچون بورس کند.

آیا به مشاوره سرمایه گذرای نیاز دارید؟؟

دغدغه بسیاری افراد این است که با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد چه روش هایی در سرمایه گذاری می تواند برای آن ها سود آور باشد و بازده مناسبی نیز برای آن ها داشته باشد. بازار ایران در زمینه های مختلف دچار نواساناتی بوده که افراد را برای سرمایه گذاری می ترساند اما یک سری از سرمایه گذاری ها هستند که به طور عمده میزان بازده مناسبی داشته اند و میزان ریسک شان نیز کمتر است. در این مقاله از مجله آرموو نگاهی داریم به ۷ توصیه ای که افراد قبل از آغاز سرمایه گذاری خود باید آن ها را بدانند.

۱)هدفتان از سرمایه گذاری را مشخص کنید و بازار سرمایه خود را بشناسید:
اکثر افراد تنها میزان بازده سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار می دهند و شناخت کافی راجع به بازار سرمایه خود ندارند، به همین علت ممکن است بعد از گذشت مدت زمان کوتاه از سرمایه گذرای خود احساس پشیمانی کنند و با یک شکست مالی روبه رو شوند.

۲) آینده سرمایه گذاری تان را برحسب گذشته اش پیشبینی نکنید:
در هر دوره و در سال های متفاوت ممکن است یک سرمایه گذرای دچار تغییرات و تحولات زیادی شودبه طور مثال افرادی که بر خرید و فروش خودرو می خواهند سرمایه گذاری کنند نمی تواند با استناد به گذشته این بازار قدم در این راه قدم بردارند. همانطور که می دانید بازار خودرو در سال های اخیر دچار نوسانات بسیار زیادی شده است و با افزایش نرخ رشد آن اکثر افراد به این سرمایه گذاری در این زمینه علاقه مند شدند اما باید گفت این نرخ ممکن است دچار نوسانات بسیار شدیدی شود انجام آن یک عمل بسیار پر ریسک است.

۳)به اخبار و پیشبینی هایی که راجع به انواع سرمایه گذاری ها بیان می شود اعتنا نکنید:
رسانه های زیادی هستند که اخبار رشد یا افت بازار های سرمایه را به صورت روزانه به عموم مردم ابلاغ می کنند اما نباید به آن ها اعتنا کرد. پیشبینی سرمایه گذرای باید بر حسب تجربه و شناخت بازار باشد نه براساس اعداد و ارقام.

۴)در سرمایه گذاری صبور باشید:
صبر در سرمایه گذرای، برخی زمان ها می تواند دارایی شمارا چند برابر کند و یا بر عکس باعث شکست مالی شما شود اما این شما هستید که با استفاده از هوش خود و یا تجربه دیگران باید بدانید چه زمان هایی بهتر است صبور باشید و چه زمان هایی سرمایه خود را از چرخه بازار بیرون بکشید.

۵)سبد سرمایه گذاری را فراموش نکنید:
بسیاری از سرمایه گذارن سعی می کنند سرمایه خود را در چند بخش مختلف قرار دهند تا اگر سرمایه شان در یک بخش دچار زیان شد بخش دیگر دارائی شان از بین نرود. به طور معمول سرمایه گذاران ریسک گریزند و نمی خواهند سرمایه خود را معطوف به یک مکان کنند، به همین علت است که با قرار دادن آن در بخش های مختلف سعی در حفظ سرمایه و کاستن ریسک در آن هستند.

۶)از سرمایه گذاری ای استفاده کنید که تورم اقتصادی را بالا نبرد!
بسیاری از افراد زمانی که به طور مثال دلار در حال رشد است و قیمت پول ملی را کاهش می دهد تصمیم می گیرند سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند و اینگونه گمان می کنند بهترین نوع از سرمایه گذاری را به اجرا در آورند اما باید گفت این نوع سرمایه گذاری تورم اقتصادی و قیمت اجناس را بسیار بالا می برد و به جامعه آسیب های جدی وارد می کند.

۷)میزان مبلغ در سرمایه گذاری هیچ اهمیتی ندارد:
بسیاری از افراد تصور می کنند که باید پول بسیار زیادی داشته باشند تا بتوانند سرمایه گذاری را آغاز کنند، در حالی که با مبالغی همچون ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان نیز می توانید سرمایه گذاری را شروع کنید و در این زمینه تجربه های خوبی بدست بیاورید تا در آینده بتوانید با مبالغ بیشتر سرمایه گذرای تان را رشد دهید.

منبع:۷ توصیه برای سرمایه گذاری در سال ۹۹


برچسب: سرمایه گذاری، مشاور سرمایه گذاری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۱:۱۵ توسط:Armoo موضوع: سرمایه گذاری نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده