آرموو آرموو .

آرموو

مفهوم بازده و ریسک در سرمایه گذاری و انواع آن

مفهوم بازده
میزان سودی که فرد از سرمایه گذاری خود انتظار دارد بدست بیاورد. اگر انتظار بازده زیاد را از سرمایه گذاری خود دارید بهتر است سراغ سرمایه گذاری هایی بروید که این امکان را برای شما فراهم می کند. با یک تحلیل به موقع و حرفه ای می توانید بازده سود مورد نظر خودتان را تشخیص دهید و با یک برنامه ریزی درست به هدفتان در سرمایه گذاری برسید. قبل از آغاز سرمایه گذاری باید بازده و میزان ریسک پذیری برای سرمایه گذار مشخص شود تا فرد بتواند با اطمینان قدم های خود را بردارد.

آیا به مشاور سرمایه گذاری نیاز دارید؟؟
۱)بازده سود سهام نقدی
با توجه به این که سهام داران علاقه بیشتری نسبت به سود نقدی دارند و آن را نشانه سلامت و روند رشد یک شرکت می دانند، بازده سود سهام نقدی برایشان از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا می توانند در زمان های مقرر سود نقدی خود را دریافت کنند.

۲)بازده اضافی
بازده اضافی زمانی به وجود می آید که سود مورد نظر از سطح شاخص و یا معیار های از پیش تعیین شده بالاتر برود، این نوع بازده معمولا توسط مدیران سرمایه گذاری حرفه ای به وجود می آید.

۳)بازده غیر عادی
بازده غیر عادی آن سودی که از مابین سود مورد انتظار و سود واقعی قرار می گیرد. این نوع بازده در واقع یک معیار کلی است برای سرمایه گذران تا بدانند نسبت به میزان ریسکی که انجام داده اند چه میزان سود بدست آورده اند.

۴)بازده واقعی
  بازده واقعی به معنای سود یا ضرر و زیان های واقعی و محاسبه شده ای است که به یک سرمایه گذاری وارد می شود. بازده واقعی همان چیزی است. بازده واقعی مقابل بازده مورد انتظار قرار می گیرد و همان سودی که به دست سرمایه گذاران می رسد.

آیا از ۶ نوع از سرمایه گذرای جایگزین اطلاع دارید؟؟
 

۵)بازده مورد انتظار
  دغدغه تمام سرمایه گذران این است که نسبت به دارایی که برای سرمایه گذرای اختصاص می دهند بازده مناسبی را کسب کنند که به آن بازده مورد انتظار می گویند، بازده مورد انتظار مقابل بازده واقعی قرار می گیرد.

نرخ بازده سرمایه ROL Return on Investment
Rol=(سود خالص / هزینه سرمایه گذاری).۱۰۰

بازده سرمایه گذاری (ROI) یک معیار عملکردی است که برای ارزیابی، کارایی یک سرمایه گذاری یا مقایسه کارآیی تعدادی از سرمایه گذاری های مختلف استفاده می شود. نرخ بازگشت سرمایه به طور کل به معنای بازده خالص یک سرمایه گذاری خاص با توجه به هزینه سرمایه گذاری به طور مستقیم است. برای محاسبه سود یک سرمایه گذاری میزان سود از هزینه ای که سرمایه گذار در کار قرار داده کم می شود و بر هزینه کلی تقسیم می شود و میزان سود به صورت درصدی بدست می آید. نتیجه به صورت درصد یا نسبت محاسبه می شود. ارزش فعلی سرمایه گذاری به عواید حاصل از فروش سرمایه گذاری است. از آنجا که رول به عنوان درصدی اندازه گیری می شود می توان آن را به بازده  سایر سرمایه گذاری ها مقایسه کرد که به فرد این امکان را می دهد راحتر تصمیم خود را از بابت نوع سرمایه گذاری خود بگیرند. فهمیدن ROI بطور شهودی آسان تر است که به جای یک نسبت به عنوان یک درصد بیان شود.

نکته: نرخ بازگشت سرمایه ((Rol به طور کل به معنای بازده خالص یک سرمایه گذاری خاص با توجه به هزینه سرمایه گذاری بطور مستقیم است. برای محاسبه ROI، سود (یا بازده) یک سرمایه گذاری بر هزینه کل سرمایه گذاری تقسیم می شود. نتیجه به صورت درصد یا نسبت محاسبه می شود. “ارزش فعلی سرمایه گذاری” به عواید حاصل از فروش سرمایه گذاری اشاره دارد. در اصل، ROI می تواند به عنوان یک اندازه گیری اساسی از سودآوری یک سرمایه گذاری استفاده شود. نرخ بازده یا همان  ROI می تواند در سرمایه گذاری سهام باشد،ROI یک شرکت یا یک کارخانه یا در یک معاملات ملکی و یا خرید و فروش زمین محاسبه شود.

نحوه محاسبه Rol چگونه است؟
از آنجا که ROI به عنوان درصدی اندازه گیری می شود، می توان آن را به راحتی با بازده سایر سرمایه گذاری ها مقایسه کرد که به فرد این امکان می دهد راحتر تصمیم خود را از بابت نوع سرمایه گذاری خود بکند. از آنجا که Rol به عنوان درصدی اندازه گیری می شود می توان آن را به راحتی با بازده سایر سرمایه گذاری ها مقایسه کرد که به فرد این امکان را می دهد که راحتر اقدام به سرمایه گذاری کند تا بتواند به سود مورد نظرش برسد.

آیا بازده و سود سرمایه گذاری را به طور قطعی می توان تشخیص داد؟
باید گفت سود یا همان بازده در سرمایه گذرای درصد سود بازگشتی است که می توان قبل از آغاز سرمایه گذاری آن را به صورت تقریبی تخمین زد و سپس سرمایه گذاری را آغاز کرد. هر فردی که کار سرمایه گذاری را می خواهد آغاز کند قبل آغاز کار با مشاوره گرفتن از افراد متخصص و یا با تجربه شخصی اش باید بازده مورد نظر خودش را به طور تقریبی بدست بیاورد تا با اطمینان خاطر کامل سرمایه گذاری را آغاز کند.

مفهوم ریسک
شاید اکثر افراد با مفهوم ریسک آشنایی داشته باشند، اما ریسک در سرمایه گذاری به چه معناست؟ همیشه میان سود یا همان بازده ای که انتظار دارید به دست بیاورید و بازده واقعی ای که بدست می آورید تفاوت های زیادی است. زمانی که نتوانید بازده سرمایه گذاری تان را قبل از آغاز سرمایه گذاری تخمین بزنید و یا زمانی که نرخ بازده در مکانی که در آن می خواهید سرمایه گذاری کنید دچار نواسان می شود مفهوم ریسک در سرمایه گذاری را متوجه می شوید. به طور مثال در ایران زمانی که بر ارز یا طلا و سکه سرمایه گذرای انجام می دهید یک سرمایه گذاری ریسکی را به اجرا در  آورده اید، زیرا این نوع بازار ها گاهی به نواسات بسیار زیادی دچار می شود که می تواند ضرر های سنگینی را به صاحبین سرمایه وارد کند.

با مشاوره تلفنی آرموو تمام مشکلاتت رو در زمینه سرمایه گذاری بپرس و با قدم های محکم تر سرمایه گذرای رو شروع کن
آرموو با کارشناسان و متخصصین خود در حوزه ی مشاوره سرمایه گذاری به صورت تلفنی، تیمی را تشکیل داده است، که کار مشاوره را با بهترین کیفیت اجرا کند و به شما ضمانت کامل و اطمینان خاطر خواهد داد که در این مسیر همراه خوبی برای تان باشد و مشکلات و سؤالاتتان  را با دقت بررسی و برای رفع آن، راه حل مناسب ارائه دهد.

منبع:مفهوم بازده و ریسک در سرمایه گذاری و انواع آن

 


برچسب: سرمایه گذاری+مشاور سرمایه گذاری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۰:۴۵ توسط:Armoo موضوع: سرمایه گذاری نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده