آرموو آرموو .

آرموو

سؤالات متداول دانش آموزان در مشاوره درسی

دانش آموزان به طور معمول از همان دوره ابتدایی تا متوسطه باید راهنمایی و مشاوره درسی شوند تا دچار افت تحصیلی، پریشانی و اضطراب نباشند و بتوانند مسیر پیشرفت خود را به خوبی شناسایی کنند و بر آن قدم بردارند. اکثر والدین نمرات درسی فرزندشان را اولویت قرار می دهند و میزان تفهیم دروس برایشان اهمیتی ندارد. دانش آموزانی که والدین شان به آنان سخت گیری های بیش از اندازه برای کسب نمرات بالا می کنند با مشکلات بسیار زیادی روبه رو می شوند که ممکن است تا بزرگسالی با آن ها همراه باشد.

 


آیا نیاز به مشاوره درسی دارید؟؟
 

دانش آموزانی که تنها برای کسب نمره آزمون می دهند از روش های ناصحیحی همچون تقلب، حاضر نشدن  در کلاس و موارد بسیار زیادی که تنها خصوصیت دروغ گفتن را در آنان تقویت می کند و هیچ کمکی در جهت بهبود عملکردشان ندارد استفاده می کنند. در این بخش مجله آرموو نگاهی داریم به سؤالات و دغدغه های دانش آموزان و ارائه روش های صحیح به آنان:

 


موقع درس خوندن خوابم می گیره و نمی تونم درست تمرکز کنم باید چیکار کنم؟
طبق اطلاعاتی که دانشمندان بدست آورده اند دلایلی که افراد هنگام درس خواندن خوابشان می گیرد به دلایل:۱)در حالت های خمیده و یا دراز کشیده درس می خوانند ۲) وضعیت بدنی خود را هنگام درس خواندن تغییر نمی دهند ۳)به کتابی که می خوانند علاقه ای ندارند ۴)نوع تغذیه شان نامناسب است.

 


چطور می تونم هم درس هامو بخونم هم بازی کنم؟
برنامه ریزی در زندگی هر فرد نقش بسیار مؤثری دارد. دانش آموزان زمان های خارج از مدرسه خود را اکثرا به بازی کردن، تلویزیون دیدن و کلاس های آموزشی می گذرانند و ساعات کمی را به درس خواندن اختصاص می دهند. معلمین و مشاوران باید به دانش آموزان کمک کنند تا با یک برنامه ریزی صحیح میان کلاس های آموزشی، تفریحات و خواندن دروس مدرسه شان تعادل ایجاد شود.

همیشه موقع امتحانام استرس دارمو و نمی تونم درست درس بخونم

با توجه به برنامه ریزی درسی ضعیف اکثر دانش آموزان و موکول کردن بخش بسیار زیادی از دروس به شب امتحان و یا روز های قبل امتحان طبیعی است که استرس و اضطراب مانع تمرکز آنان می شود. مشاوران در این زمینه با گفتگو های دوستانه باید دانش آموزان را توجیه کنند تا قبل از شروع امتحانات به صورت مستمر دروس خود را مرور کنند و یا در کلاس درس به خوبی به صحبت های معلم گوش فرا دهند تا قبل از امتحانات با استرس های بی مورد به خودشان آسیبی وارد نکنند.

من علاقه ای به درس ندارم، دلم میخواد ورزشکار بشم

باید گفت هر کسی در زندگی علاقه ها و استعداد هایی دارد که اگر در زمان درست به فکر پرورش آن باشد می تواند زندگی بهتری را تجربه کند. در ایران اکثر والدین با تأکید بر دروس مدرسه می خواهند فرزندشان تحصیل کرده باشد و کمتر سمت مواردی همچون ورزش و موسیقی برود، این در حالی است که در تمام دنیا تأکید ها بر فراگیری یک حرفه و رشد استعداد های ذاتی دانش آموزان است. مشاوران باید به دانش آموزان کمک کنند تا میان درس خواندن و حرفه هایی که به آن علاقه دارد تعادل ایجاد شود.

خانوادم منو همیشه با دیگران مقایسه می کنن و این باعث استرس بیشتر من میشه
یکی از اشتباهات متداولی که والدین آن را انجام می دهند، تحقیر ها و مقایسه کردن هایی که می تواند کودکان یا نوجوانان را کلافه و از درس خواندن خسته کند. جملاتی که از طرف والدین با دلسوزی گفته می شود و تأثیر عکس می گذارد. پیشنهادی که مشاوران به والدین می کنند این است به جای مقایسه و جملات نامناسب بهتر است از روش هایی استفاده کنید که به فرزندتان اعتماد به نفس بدهد. نقاط ضعف و قدرت فرزندتان را بشناسید و با گفتگو راجع به آن ها سعی در برطرف کردن آن داشته باشید.

چرا همیشه نمره هام پایینه؟
نمرات پایین در هر درس نشان از بی علاقگی و بی انگیزگی دانش آموزان در کلاس درس یا موقع خواندن دروس است. هیچ کس کند ذهن و کم هوش نیست شاید اختلالاتی در یادگیری دارید که متوجه آن ها نشده اید پس این مشکلات خود را پنهان نکنید و با مشاور صحبت کنید تا بهترین روش را به شما ارائه دهد.

 


از معلمم خوشم نمیاد اون همیشه منو تحقیر میکنه
یکی از متداول ترین دغدغه دانش آموزان زمانی به وجود می آید که احساس می کنند معلمان قصد اذیت و آزار آنان را دارند، در این زمان است که دانش آموز از درس و مدرسه دلزده خواهد و حتی ممکن است افت تحصیلی چشمگیری نیز پیدا کند. بهتر از والدین و مشاوران پیگیر این قضایا شده و باعث بهبود روابط دانش آموز و معلم شوند.

با مشاور تلفنی آرموو تمام سؤالاتت رو در زمینه درسی و رفع اشکال بپرس و مشکلاتت رو در کمترین زمان برطرف کن
 

ما در آرموو هستیم تا یادگیری را برای دانش آموزان لذت بخش کنیم، انگیزه آنان را افزایش دهیم و اعتماد به نفسشان را با روش های خود آموز ،تثبیت کنیم تا با کسب موفیقت در دروس، نگرانی و استرس و اضطراب را از دانش آموز و خانواده شان دور کرده و محیطی آرامش بخش را به آنان هدیه دهیم. ما در تلاش خواهیم بود تا در هر زمان و مکان که شما بخواهید از طریق تلفن برای رسیدن به اهداف بلند درسی و آموزشی تان در کنار شما باشیم.

 


سؤالات متداول دانش آموزان در مشاوره درسی

 


برچسب: مشاوره درسی، رفع اشکال درسی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۵:۲۳ توسط:Armoo موضوع: درسی و رفع اشکال نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده