آرموو آرموو .

آرموو

نحوه تأمین امنیت کیف پول بیت کوین

از زمانی که بیت کوین ها پس از استخراج وارد کیف پول شخصی مان می شوند، نگرانی هایی از بابت ایمنی بودن کیف پول برایمان به وجود می آید. درست همانند یک کیف پول معمولی، شما باید از کیف پول بیت کوین محافظت کنید زیرا فراهم نکردن ایمنی لازم برای کیف پول می تواند به ضررتان تمام شود و دارایی تان در چند دقیقه نابود شود. شاید محافظت از یک کیف پول مجازی کمی دشوار به نظر برسد، اما اگر به درستی انجام شود قطعاً می تواند اطمینان خاطر شما را بیشتر کند. در این بخش از مقالات آرموو نگاهی داریم ۷ روش که می تواند به شما در زمینه تأمین کیف پول بیت کوین کمک کند.

 


۱)بیت کوین های خود را محدود به یک کیف پول نکنید!

 

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید به این مثال دقت کنید: تصور کنید یک روز بسیار زیبا زمانی که دستگاه تان تعدادی ساتوشی استخراج کرده و شما پس از مدت ها یک صرافی معتبر پیدا کرده اید تا تعداد زیادی از سکه هایتان را که در کیف پول خود قرار داده اید، به یک باره متوجه می شوید که رمز کیف پولتان را گم کرده اید و یا با یک حمله سایبری کیف پولتان هک شده است. امیدواریم هیچوقت این موارد دردناک برایتان به وجود نیاید اما به نپر منطقی است که در قدم اول دو یا سه کیف پول برای خود درست کنید و همیشه سکه های خود را بین آن ها تقسیم کنید تا در صورت بروز اتفاق برای هر کدام از کیف پول هایتان ضرر بزرگی گریبان شما را نگیرد. بنابراین توصیه می شود فقط چند سکه را در تلفن یا رایانه خود ذخیره کنید که این هزینه خرج روزانه شما خواهد بود. بقیه باید در مکان دیگری ایمن تر نگه داشته شوند.

 


۲)کیف پول آنلاین

 

این یک کیف پول مبتنی بر وب است که رمز بیت کوین شما را بصورت آنلاین ذخیره می کند. این بدان معنی است که سکه های شما توسط شخصی غیر از شما کنترل می شود. علاوه بر این، می تواند قدرت بزرگی را در اختیار سازمانی قرار دهد که کیف پول آنلاین شما را اداره می کند، زیرا آنها دارای رمز خصوصی کیف پول شما هستند. از طرف دیگر، داشتن کیف پول مبتنی بر وب (آنلاین) برای زمانی که می خواهید به بیت کوین های خود در هر مکانی و در هر زمان دسترسی داشته باشید، بسیار خوب است. در اینجا چند سایت می توانید کیف پول آنلاین برای خود بسازید: Blockchain  Coinbase   Strongcoinاز میان این سه مورد، Strongcoin تنها موردی است که به شما این امکان را می دهد کلیدهای خصوصی خود را قبل از ارسال آنلاین رمزگذاری کنید، و در واقع امنیت بیشتری را نسبت به رقبای خود ارائه می دهد.

 


۳)کیف پول را خودتان رمز نگاری کنید

یک روش اساسی و در عین حال مهم برای محافظت از سکه های شما رمزگذاری کیف پول است. رمزگذاری به معنای تنظیم رمزعبور بسیار قوی (حداقل ۱۶ حرف) با حروف بزرگ، علائم نگارشی، اعداد و غیره است. همین امر می تواند در برابر بسیاری حملات سایبری از کیف پول شما محافظت کند تا ایمنی کیف پولتان بیشتر شود.  قرار دادن رمز بسیار قوی با محدودیت هایی نیز رو به رو است

 


هکرها می توانند از یک نرم افزار برای وارد کردن رمز عبور شما استفاده کنند. از این رو حتی اگر یک رمز فوق العاده قوی نیز داشته باشید، باز هم امکان هک شدن شما وجود دارد.

 

اگر گذرواژه خود را فراموش کردید، امکان بازگردادن آن برایتان دشوار می شود زیرا رمزی که انتخاب می کنید سخت و پیچیده است.

 


نکاتی در مورد به خاطر سپردن رمز ورود

آن را روی کاغذ بنویسید و آن را در مکان هایی که گرانترین و با ارزش ترین وسابل خود را می گذارید قرار دهید و سعی کنید کسی از این رمز آگاهی نداشته باشد.

 

سعی کنید از اعداد و کلماتی استفاده کنید که حفظ و یا درک کردن آن توسط دیگران دشوار است اما برا خود شما دارای معنی و مفهوم خاصی است.

 


۴)اطلاعات رمز خود را پس ساختن، کپی و در مکان های ایمن ذخیره کنید

 

این امر باعث می شود که اگر مواردی همچون (خرابی رایانه، دزدیده شدن تلفن، فراموشی رمز عبور و غیره) رخ دهد امکان بازیابی کیف پول شما وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید که نسخه پشتیبانی(back up) کیف پول یک امر ضروری است و در قدم اول ساخت کیف پول باید به طور حتم آن را رعایت کنید.

 


از کجا باید نسخه پشتیبان  back up تهیه کنم؟

چندین مکان امن برای ذخیره نسخه پشتیبان خود داشته باشید. اما چرا؟ زیرا اگر فراموش کنید این نسخه را کجا کپی کرده اید امکان از دست رفتن سکه های شما بیشتر می شود.

 


 

به عنوان مثال ، می توانید از USB ، CD ، هارد دیسک ، کاغذ و غیره استفاده کنید و سپس این موارد را در مکان امن قرار دهید. این نکته مهم را بدانید که پس از استخراج هر سکه جدید نسخه پشتیبان خود را به روز کنید!

 


۵)نرم افزار بیت کوین خود را مداوما به روز رسانی کنید

اگر شما  نرم افزار BTC خود را  به روز رسانی نکنید، ممکن است مستعد سرقت و هک شدن باشد. بنابراین، به نفع شماست که آن را  مداوما به روز رسانی کنید.

 


۶)کیف پول خود را آفلاین کنید

 

یکی از بهترین راه هایی که می توانید از کیف پول خود محافظت کنید این است که آن را در مکانی ذخیره کنید که به اینترنت وصل نشود اما چرا؟ زیرا تنها راه هک شدن کیف پول از طریق اینترنت است و اگر شما از کیف پول های سرد و آفلاین استفاده کنید می توانید کیف پول خود را ایمن تر نگه دارید.

 


۷)کیف پول کاغذی

 

کیف پول کاغذی نیز یکی از کیف پول های سرد و آفلاین است که می تواند در جهت ایمن تر شدن سکه های استخراج شده کمک کند. برای ساخت کیف پول های کاغذی شما تصویری از ۲ کد QR دریافت می کنید یک کد آدرس عمومی است که می توانید BTC را دریافت کنید، دیگری یک رمز عبور خصوصی است که می تواند برای مبادله BTC از آن آدرس استفاده کنید.

 


منبع:نحوه تأمین امنیت کیف پول بیت کوین


برچسب: مشاوره ارز دیجیتال، ارز دیجیتال،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۴:۲۸ توسط:Armoo موضوع: سرمایه گذاری نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده