آرموو آرموو .

آرموو

تأثیر ویروس کرونا بر بازار های مالی و اقتصادی

این بیماری مرموز با شیوع سریع خود تقریبا تمام جهان را با خود درگیر کرده است و باعث آشفتگی در بازار بورس سهام شده است. هفته گذشته وال استریت بدترین روز خود در یک دهه اخیر را پشت سر گذاشت. این ویروس اقتصاد جهانی را دچار تزلزل کرده است که به عقیده محققان تا مدتی این روند ادامه خواهد داشت. سقوط نفت نیز یکی از مواردی بود که در پی شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاد و اختلافاتی را میان کشور های روسیه و عربستان ایجاد کرد. این ویروس می تواند عرضه جهانی کالا را مختل کند، و این باعث می شود که شرکت ها و کارخانه هایی که در امر صادرات و واردات بودند ضرر های زیادی را متحمل شوند، همچنین می تواند کارگران را از کار بیکار کند و در نتیجه نیروی کار کاهش پیدا می کند و از طرف دیگر تقاضا برای محصولات و خدمات کند می شود.

 


مدیر عامل مدیریت صندوق بین المللی پول، کریستالینا جورجیووا می گوید شیوع این بیماری یک”بلاتکلیفی ترین” جهانی را در پی دارد.

 

 


 

اختلالات اقتصادی ناشی از ویروس، افزایش عدم اطمینان در ارزیابی های نوسانات در بازارهای مالی منعکس می شود. در حالی که عمق تأثیر کروناویروس بر اقتصاد تا حدودی غیر قابل پیشبینی است، اما واضح است که روند نابسامانی در انتظار کل دنیا است. بنابراین، سیاستگذاران باید فوراً اقدامات بسیاری را برای برطرف کردن هرگونه پیامد اقتصادی ناشی از ویروس انجام دهند.

 


روند نزولی ارز های دیجیتال

 

قیمت بیت کوین در دو روز گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است و یک روند نزولی کابوس وارانه را در پیش گرفته است که سرمایه گذاران این ارز را بسیار نگران و ناامید کرده. اما علت این روند چیست؟ شیوع ویروس خطرناک کرونا تمام بازار های جهانی را با روند نزولی رو به رو کرده است از بورس تا قیمت طلای جهانی و ارز های دیجیتال دچار سقوط و یا بهتر بگوییم سکته شده اند. به طرز باور نکردنی ای در چند دقیقه قیمت بیت کوین به کانال ۳ هزار دلار رسید و سرمایه گذاران را دچار بهت کرد.

 


آسیب هایی که کرونا ویروس بر تجارت بین المللی می گذارد

 

کرونا ویروس مستقیماً ضررهای اقتصادی را از طریق زنجیره های تأمین، تقاضا و بازارهای مالی شکل خواهد داد، و این امر روی سرمایه گذاری در تجارت، مصرف خانگی و تجارت بین المللی تأثیرات زیادی می گذارد. بسیاری از کشور های کالاهای خود را نمی توانند به فروش برسانند و این امر آسیب های اقتصادی زیادی به آنان وارد می کند. بسیاری از محققان ماه march یعنی اسفند تا اوایل فروردین را تلخ ترین دوران برای کارخانه های تولید کالا خوانده اند که این روندی دومینو وارانه در پی دارد و باعث اختلال در روند فروش و تولید کارخانه های سراسر دنیا دارد. ادامه ی این روند باعث کاهش بودجه بانک ها و در پی آن کاهش بودجه دولت ها برای تأمین نیاز های مردم خواهد داشت.

 


کاهش تقاضا خرید کالا از طرف مردم و ضرر کسب و کار های کوچک

این ویروس باعث شده است که مردم خرید نیاز های اولیه خود همچون نان، میوه جات و اقلام دیگر را بسیار کمتر از گذشته کنند و این روند بر کسب و کار های کوچک همچون نانوایی ها، مغازه ها، دست فروش ها و کارگران روز مزد ضربات بزرگی را وارد کرده است. مردم به دلیل ترس از قرار گرفتن در معرض ویروس از خرید برخی کالاها و استفاده از خدماتی همچون تاکسی و اتوبوس ها امتناع می کنند.

 


کلام آخر:

 

این بیماری با شیوع بسیار سریع خود و تأثیرات بسیار منفی ای که در پی داشته است ضرر های روحی، جانی و مالی بسیار زیادی به همه افراد در جهان وارد کرده است. در این روز های سخت بیشتر از قبل به یکدیگر کمک کنیم و به لحاظ پرداخت چک، اجاره خانه یا مغازه و موارد بسیار زیاد دیگر یاری رسان هم وطنان خود باشیم.

 


منبع:تأثیر ویروس کرونا بر بازار های مالی و اقتصادی


برچسب: مشاور سرمایه گذاری،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۰:۱۰ توسط:Armoo موضوع: سرمایه گذاری نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده