آرموو آرموو .

آرموو

تحلیل بازار با استفاده از تقاطع طلایی

تقاطع طلایی golden cross الگوی نمودار های شمعی است که به معنای یک سیگنال صعودی می باشد که در آن یک میانگین متحرک نسبتاً کوتاه مدت از یک میانگین متحرک بلند مدت عبور می کند. هنگامی که تقاطع طلایی رخ می دهد تحلیل گران نوید افزایش قیمت ناگهانی را به سرمایه گذاران می دهند. تقاطع طلایی یک الگوی نمودار فنی است که نشان دهنده پتانسیل معامله گری یک مجموعه بزرگ است. این تقاطع در نمودار ظاهر می شود که میانگین حرکت کوتاه مدت سهام از میانگین دراز مدت حرکت خود عبور کند. تقاطع طلایی را می توان با تقاطع مرگ در تضاد قرار داد زیرا تقاطع مرگ نشان دهنده روند نزولی در نمودارهای سرمایه گذاری است.

 


تقاطع طلایی نشان دهنده چیست؟

سه مرحله تا رسیدن به تقاطع طلایی وجود دارد. مرحله اول مستلزم آن است که روند نزولی در نهایت با فروپاشی فروش پایین می رود. در مرحله دوم، میانگین متحرک کوتاهتر یک تقاطع را از طریق میانگین متحرک بزرگتر تشکیل می دهد تا  دو خط نمودار در یک نقطه یکیدیگر را بشکنند و روند معکوس ایجاد شود. مرحله آخر ادامه صعود و روند رو به افزایش قیمت ها است. متداول ترین میانگین حرکت در حالت میانگین ۵۰ و ۲۰۰ دوره حرکت است که می تواند بین یک روز یا یک هفته و یا بیشتر به وجود آید.

 


مزایای اطلاع از تقاطع طلایی در بهبود روند معامله گری:

هنگام نوسانات بازار، شما را متوجه روند صعودی و یا نزولی می کند

درک درست از روند معاملاتی که در حال انجام است

تحلیل به موقع و عملکرد سریع پس از مشاهده نمودار

 

تعیین استراتژی رو به رشد برای معامله های پیش رو

 


محدودیت ها و معایب تقاطع طلایی

همه شاخص ها  معایبی دارند و هیچ شاخصی قادر به پیش بینی آینده نیست. بسیاری از اوقات، یک تقاطع طلایی مشاهده شده سیگنال نادرست تولید می کند و یک معامله گر می تواند خود را در مشکل بزرگی بیاندازد. بهتر است قبل از هر تصمیمی با مشاوران سرمایه گذاری تماس بگیرید و بعد دست به اقدامات لازمه بزنید.

 


تعریف تقاطع مرگ death cross

 

برعکس یک حرکت متقاطع متوسط ​​حرکت نزولی مشابه تقاطع مرگ را تشکیل می دهد و به نظر می رسد که نشان دهنده رکود در بازار است. تقاطع مرگ زمانی اتفاق می افتد که میانگین روند کوتاه مدت پایین می رود و از میانگین بلند مدت عبور می کند، و اساساً در جهت مخالف تقاطع طلایی قرار می گیرد. تقاطع مرگ رکود اقتصادی در ۱۹۲۹ ، ۱۹۳۸ ، ۱۹۷۴ و ۲۰۰۸ را نشان داده بود.

 


منبع:تحلیل بازار با استفاده از تقاطع طلایی


برچسب: مشاوره ارز دیجیتال، ارز دیجیتال،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۲۴:۲۳ توسط:Armoo موضوع: سرمایه گذاری نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده