Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  موفقيت موفقيت

آرموو

۱۱ تكنيك براي برنامه ريزي موفق

من واقعا مي خواهم آينده اي موفق داشته باشم اما نمي دانم با چه روش هايي مي توانم به نتيجه برسم. موفقيت ذاتاً چيزي است كه ما براي آن تلاش مي كنيم، از دوران تحصيل تا زماني  كه اولين شغلمان را بدست مي آوريم. كل اين روند به معناي حركت شما در زندگي است اما چگونگي اين حركت مي تواند بر موفقيت هاي آينده تان تأثيرات بسيار زيادي بگذارد. در اين بخش از مجله آرموو نگاهي دارم به ۱۱ روش براي برنامه ريزي موفق.

 


۱)يك مكان آرام براي خودتان پيدا كنيد

قدم اوليه و مهم براي برنامه ريزي دقيق آينده اين است كه شما بتوانيد مكاني را پيدا كنيد كه به دور از تمام مزاحمت هاي و حواس پرتي ها با آرامش كامل بتوانيد بهترين مسير را براي خود انتخاب كنيد.

 


 

فكر كردن درباره آينده موفق امري ضروري است كه بدون هيچ گونه حواس پرتي و يا وقفه اي بايد انجام شود. قرار گرفتن در يك مكان آرام همچنين به شما كمك مي كند تا به تنهايي فكر كنيد و هيچ كس ديگري تأثيري بر تصميمات شما نداشته باشد. اين زندگي شماست، بنابراين اگر در اين لحظه بر فكر كردن متمركز شويد، در آينده به موفقيت مي رسيد.
فكر كنيد اهدافي كه براي خود ساخته ايد، ديگران از شما مي خواهند يا واقعا همان چيزي است كه تنها وجود شما آن را مي طلبد.
۲)فكر كنيد كه در آينده دقيقا چه انتظاري از خود داريد

 

آيا زندگي آينده اي كه براي خودتان مي بينيد، همان چيزي كه ديگران از شما مي خواهند؟ چه تغييراتي مي خواهيد؟ چه چيزي مي تواند يك تغيير مهم باشد كه خيلي سريع فوراً ايجاد شود؟ پرسيدن سؤالاتي از اين قبيل مي تواند به شما كمك كند تا خود را بهتر بشناسيد و باعث مي شود به جاي اين كه برنامه ريزي كوركورانه داشته باشيد، افكار خود را منطقي تر كنيد.

 


۳) فكر كردن به گذشته را رها كنيد

زماني كه مي خواهيد برنامه ريزي اي براي آينده خود داشته باشيد، فكر كردن به گذشته شمارا دلسرد مي كند و مانع بزرگي براي رسيدن به اهدافتان مي گذارد. اينكه مشا در آينده چه كار هايي كرديد كه از آن پشيمان و دلسرد و يا خوشحال هستيد گذشته و تمام شده است، حالا شما آينده اي پيش رويتان است كه مي تواند لذت بخش ترين و بهترين دوران زندگي تان شود. موفقيت زماني به وجود مي آيد كه شما همه افكار منفي و عادات نامناسبتان را رها مي كنيد و براي كارتان تلاش ميكنيد.

 


رها كردن گذشته باعث مي شود تا آزادانه تر فكر كنيد

 


 

ذهن هر فردي هميشه به خاطرات گذشته اش بيشتر علاقه دارد و مدام آن ها را مرور مي كند و اين كاملا عادي است. زيرا ذهن هر انسان آينده اي كه هنوز نيامده و امروزي كه در حال سپري است را نمي تواند پيش بيني كند.
فكر كردن به آنچه انجام داده ايد در گذشته مي تواند شما را به فكر كردن در مورد شكست ها سوق دهد. فكر كردن به گذشته مي تواند شما را دلسرد كند. اما نتيجه گيري درست از آنچه كه در گذشته انجام داده ايد نه تنها شمارا دلسرد نمي كند، بلكه باعث مي شود درس هاي مهمي از آن بگيريد و ديگر آن اشتباهات را تكرار نكنيد.
۴)به دنبال علاقه هاي طبيعي تان برويد، همان هايي سال ها آن ها را ناديده گرفتيد

 

 

اشتياق به انجام هر كاري باعث افزايش اعتماد به نفس و ايجاد هيجان در مسير موفقيت شما خواهد شد.
 

 


 

اشتياق و موفقيت كاملاً در هم تنيده هستند. اين تنها موضوعي است كه مي تواند آن شوق و ذوق طبيعي را به شما القا كند و شما را در مسير سعادت و موفقيت قرار دهد.
بسياري از افراد معروف دنيا تنها دليل رسيدن به موفيقتشان را اشتياق فروان و تلاش بي وقفه كردن مي دانند. اشتياق به هر كراي باعث مي شود شما هيچ وقت از آن دلسرد و غمگين نشويد بلكه به مسيرتان با قدرت بيشتري ادامه دهيد.
پذيرفتن خطاها، بايد گفت هر فردي در طول مسير زندگي اش كار هايي انجام داده كه احساس ناخوشايندي به آن دارد. با پذيرفتن خطاهاي گذشته تان مي توانيد به خوبي از پس آينده تان بربياييد و احساس خوبي به آن داشته باشيد.
۵)به خوتان افتخار كنيد و بدانيد شما خصوصيت هايي داريد كه ديگران از آن بي بهره اند

 

اين احساس به شما امكان مي دهد به طور مداوم كار كنيد تا آنچه را كه مي خواهيد در زندگي بدست آوريد. اعتماد به نفس و اشتياق در كنار هم شانس شما را براي رسيدن به موفقيت دوبرابر مي كند.

 


 

زماني كه به خودتان افتخار مي كنيد، اشتياقتان براي انجام كار مورد علاقه تان بيشتر مي شود و براي مقابله با موانع قريب الوقوع مجهزتر هستيد.
ديگران متوجه اعتماد به نفس شما خواهند شد وممكن است با ديدن ميزان اعتماد به نفس شما در كار فرصت هاي مناسبي در اختيارتان قرار دهند.
اعتماد به نفس يك نوع ارزشي كه شما به خود مي دهيد و در زمان هايي كه از خود يا زندگي تان دلسرد مي شويد مي توانيد با فكر كردن به اميد دوباره اي بگيريد.
۶)به نداي قلبتان اطمينان كنيد

 

هميشه ندايي درون ما است كه مي گويند اين كار را بكن، تو موفق مي شوي، اما گاهي اوقات نقطه مقابل آن نيز وجود دارد و ندايي در درون ما مي گويد تو شكست مي خوري. اين بستگي به ما دارد كه حرف كدام گوش دهيد. گاهي اسم اين تقابل را خير و شر مي دانند. شما بايد به حرف ندايي گوش دهيد كه خير شمارا مي خواهد.

 


۷)براي رسيدن به پيشرفت، يك دفتر برنامه ريزي تهيه كنيد

 

پس از برنامه ريزي كه انجام داديد، دفتري براي خود تهيه كنيد و عملكرد روزانه و يا هفتگي خود را در آن يادداشت كنيد. ببنيد چقدر از برنامه ريزيتان فاصله گرفتيد و يا چقدر نسبت به برنامه تان خوب عمل كرديد وبه آن نزديك شديد.
 

 

اين كار باعث مي شود شما عملكرد خود را آناليز كنيد و در يك چشم انداز خوب براي بهتر شدن پيشبرد برنامه تان تلاش كنيد
مي توانيد براي ايجاد انگيزه از كار هاي مثبتي كه كرده ايد ليستي تهيه كنيد و جايزه اي براي خود بخريد

 

 

 

۸) اهداف خود را در جايي قابل مشاهده بگذاريد

اين ممكن است به شما كمك كند تا هر زمان خانه را ترك يا وارد آن مي شويد، بتوانيد اهداف خود را مشاهده كنيد. ديدن اين اهداف روزمره نيز شما را در مسير صحيح قرار خواهد داد.

 

داشتن يادآوري بصري و ملموس به شما كمك مي كند تا يادآوري كنيد كه آنچه انجام مي دهيد به اندازه كافي مهم است كه دائماً به آن مراجعه كنيد.
 

۹) يك حساب پس انداز بسازيد و ۲۵٪ از درآمد ماهانه خود را در آن واريز كنيد

 

با صرفه جويي در هزينه هايتان مي توانيد منابع مالي لازم را به اهدافتان اختصاص دهيد.  اين هزينه مي تواند براي خريد لوازم مورد نياز باشد و يا كلاسهاي آموزشي براي آمادگي شغلي يا هر قدم كوچك به سمت موفقيت هاي بزرگ.

 


۱۰)ببينيد چه چيزي در سبك زندگي تان بايد تغيير كند

عادات و روش زندگي تان را مورد بررسي قرار دهيد و ببينيد چه عاداتي شمارا از رسيدن به موفقيت دور مي كند. ممكن است عادات و يا روش هايي كه از قبل استفاده مي كرديد بسيار مفيد بوده باشند و حالا بايد اين عادات را گسترش دهيد.

 


۱۱)دست به كار شويد

 

هيچ زماني براي رسيدن به هدف ها و رؤياهاتان دير نيست. هر كسي در زندگي اش براي رؤياها و علاقه مندي هايش برنامه اي نچيند و براي آن ها تلاش نكند حتما پشيمان خواهد شد. باور كنيد اين ها شعار نيستد، شما مخلوق خداوند هستيد و او توانايي انجام هر كاري به مخلوقاتش داده است، پس دست به كار شويد.

 


۱۱ تكنيك براي برنامه ريزي موفق


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/1/20 ساعت: ۱۳ توسط:armoo :