آرموو آرموو .

آرموو

نگاهی به تفاوت ها و مزایای بیت کوین و اتریوم

زمانی که پا به دنیای هیجان انگیز ارز های دیجیتال می گذارید،یک سؤال مهم ذهن شمارا درگیر می کند و آن هم این سؤال است سرمایه گذاری در بیت کوین یا سرمایه گذاری در اتریوم منطقی تر است؟! بسیاری از افراد بیت کوین و اتریوم را به اپل و ماکروسافت شباهت می کنند، زیرا به لحاظ کارایی هر دو در یک سطح قرار دارند اما اهداف هر کدامشان متفاوت است. سایر ارز های دیجیتال به گونه ای شبیه به اتریوم و بیت کوین هستند، به طور مثال لایت کوین شبیه به اتریوم است و نئو NEO شبیه به بیت کوین.

 


مقایسه کلی  بیت کوین و اتریوم

 

زمانی که به عملکرد و کارکرد بیت کوین و اتریوم نگاه می کنید متوجه می شوید که این دو با اهداف بسیار متفاوتی ساخته شده اند. با این حال، وقتی به آمار بازار آنها نگاه می کنید ، تفاوت های کمی وجود دارد، میزان سرمایه بازار بیت کوینb 147.3 دلار است در حالی که سرمایه بازار اتریومb 84.2 است. در این بخش نگاهی داریم به ویژگی های هر کدام از این ارز های دیجیتال:

 


بیت کوین

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و به عنوان اولین ارز دیجیتال و اولین ارزی که دارای فناوری پیچیده ای به نام بلاک چین بود شناخته می شود.

بیت کوین با هدف حذف نظارت های دولتی و رفع دردسر های بانکی برای نگه داری پول به وجود آمده

برای نگه داری از ارز دیجیتال بیت کوین نیاز به شخص ثالث و یا بانک وجود ندارد.

مورد استفاده برای معاملاتی مانند خرید کالا / خدمات یا دریافت پول

به راحتی می توان آن را به پول نقد تبدیل کرد

 

زمان انجام معاملات و مبادلات از بلاک چین بسیار سریع است

 


اتریوم

در سال ۲۰۱۵ ساخته شد

برنامه ریزی برای قرار داد های معاملات هوشمند

قراردادهای هوشمند آن، نیاز شخص ثالث را در بسیاری از سیستمها، و نه فقط سیستمهای مالی، برطرف می کند

اتریوم بستر مناسبی را برای ساختن برنامه های با قرارداد هوشمند (معروف به (dApps فراهم می کند.

این برنامه یک زبان برنامه نویسی به نام Solity برای ساخت dApps فراهم می کند

حجم معاملات در آن ۲.۴ میلیون دلار در هر ۲۴ ساعت است

مبادلات در اتریوم تنها چند ثانیه به طول می انجامد

 

قراردادهای هوشمند ابزاری غیرمتمرکز است. در نبرد Ethereum  و Bitcoin ، اتریوم کسی بود که قراردادهای هوشمندی را به جهان معرفی کرد. با قراردادهای هوشمند، می توانید شرایطی ایمن را برای مبادلات خود انجام دهید.

 


بلاک چین

blockchain یک دفترچه عمومی توزیع شده است، می توانید یک صفحه گسترده اکسل را تصور کنید که در آن هر یک از بلوک ها داده های مربوط به معاملات را در بر می گیرند و از یک ظرفیت ثابت و برابر برخوردار هستند. بلوک ها با استفاده از تکنیک های رمزنگاری اضافه می شوند که امکان هک کردن آن را به صفر می رساند و باید گفت هر چه تعداد بلوک ها بیشتر می شود بلاک چین ایمن تر می شود.

 


نتیجه گیری

بیت کوین و اتریوم اهداف بسیار متفاوتی با یکدیگر دارند.

 


بیت کوین:

 

این سرویس به عنوان یک فروشگاه شگفت انگیز و با ارزش است، همه سکه های بیت کوین از طریق کاربر با کاربر  مورد معامله قرار می گیرند و هیچ شخص ثالثی حتی برآن نظارت نمی تواند بکند.

 


اتریوم:

هدف اتریوم این است که برنامه های غیر متمرکز قرارداد هوشمند را با استفاده از فناوری blockchain که آفلاین نمی باشد و قابل تغییر نیست، ارائه و اجرا کنید. این برنامه برای ایجاد برنامه های کاربردی، یک سیستم عامل و زبان برنامه نویسی در اختیار کاربران قرار می دهد.

 


نگاهی به تفاوت ها و مزایای بیت کوین و اتریوم


برچسب: مشاوره ارز دیجیتال، ارز دیجیتال،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۱:۳۷ توسط:Armoo موضوع: سرمایه گذاری نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده