آرموو آرموو .

آرموو

۳ راهكار براي لذت بردن از مدرسه

دوران مدرسه براي دانش آموزان معمولا دوران خوشايندي نيست، فشار امتحانات، انجام تكاليف روزانه و بسياري از موارد ديگر باعث مي شود كه دانش آموزان از مدرسه لذت نبرند واين دوران معمولا برايشان دوران خوشي نيست. چه مدرسه را دشوار، كسل كننده و استرس زا بدانيد، مي توانيد ياد بگيريد كه مدرسه رفتن را براي خود لذت بخش تر كنيد. هر انساني خواه و ناخواه بايد ۱۲ سال دوران مدرسه را پشت سر بگذارد تا بتواند وارد دانشگاه شود و يا شروع به كار كردن كند، پس بهتر است اين دوران را براي خود با تلخي نگذرانيد و تمام تلاش خود را بكنيد تا اين دوران برايتان لذت بخش تر كنيد. در اين بخش از مقالات آرموو نگاهي داريم به ۳ راهكار براي بيشتر لذت بردن از مدرسه و نكات مهمي كه بايد بدانيد.

 


راهكار اول:دوستان خوبي براي خود پيدا كنيد

۱)گروه هاي دوستي

پيدا كردن دوستي كه هم سليقه و هم فكر ما باشد بهترين راه براي لذت بردن از مدرسه است. شما به چه چيز هايي علاقه داريد؟ چه نوع موسيقي؟ چه نوع ورزشي؟ همه اين موارد با گفتگو ميان هم كلاسي هايتان شكل مي گيرد و شما مي توانيد دوستان هم سليقه خودتان را پيدا كنيد و با آن ها راجع به علاقه مندي هايتان صحبت كنيد. تمام دوستي ها زماني شكل مي گيرد كه افراد بتوانند موارد مشترك ميان يكديگر پيدا كنند.

 


 

زمان استراحت يا همان زنگ تفريح زمان بسيار خوبي براي پيدا كردن دوست است. اگر ديديد شخصي در حال انجام همان كارهايي است كه دوست داريد قدم اول را برداريد و با او شروع به صحبت كردن كنيد.
فردي را به عنوان دوست انتخاب كنيد كه بتواند شما را درك كند و به شما در مشكلات درسي و غير درسي كمك رسان باشد.
۲)شركت در كلاس هاي تفريحي بعد از ساعات مدرسه

 

يكي ديگر از راههاي عالي براي پيدا كردن دوست، پيوستن به كلاس هاي گروهي در مدرسه است. به عنوان مثال، مي توانيد به كلاس موسيقي، باشگاه شطرنج و حتي باشگاه ورزشي ديگر بپيونديد. گزينه هاي ارائه شده در مدرسه خود را بررسي كنيد و مواردي كه به آن علاقه منديد را انتخاب كنيد.

 


 

اگر مدرسه تان كلاس هاي تفريحي و ورزشي ندارد، مي توانيد با هم كلاسي هاي خود صحبت كنيد تا با هم به كلاس هاي خارج از مدرسه برويد. يا براي خود باشگاه بازي هاي كامپيوتري راه بياندازيد و بازي هاي آنلاين با هم انجام دهيد.
۳)ورزش هاي تيمي را انتخاب كنيد

 

زنگ ورزش بهترين زمان براي تشكيل گروه هاي ورزشي و پيدا كردن دوست هاي جديد است. بعضي از مدارس ورزش تيمي را ارائه مي دهند كه به شما امكان مي دهد در مقابل ساير مدارس به رقابت بپردازيد و با دانش آموزان مدارس ديگر دوست شويد. فوتبال، بسكتبال و والي بال ورزش هاي تيمي هستند كه مي توانيد از آن ها به عنوان مكاني براي پيدا كردن گروه دوستي خودتان استفاده كنيد.

 


 

اگر نمي خواهيد ورزش كنيد، در اين بازي ها شركت كنيد و دوستان خود را تشويق كنيد.
۴)فضاي صميمانه اي با هم كلاسي هايتان تشكيل دهيد

 

بدانيد كه دوران مدرسه براي شما دوراني غير قابل تكرار است، و مهمترين دوران زندگي هر فردي همين سال هاي مدرسه، پس با جدي بودن و تلخ كامي آن را سپري نكنيد. ياد بگيريد از تمام لحظاتتان استفاده كنيد. مدرسه را همانند سياهچاله ندانيد، آن را به چشم تفريحي ببينيد كه هم در آن آموزش مي بينيد و هم تجارب مهيجي بدست مي آوريد.

 


 

اين نكته مهم را بدانيد كه همه افراد مي خواهند با كسي دوست شوند كه انرژي مثبتي دارند و خنده رو هستند، نه بچه هايي كه به نظر جدي يا عصباني مي رسند.
راهكار دوم: پيدا كردن سرگرمي در مدرسه

 

۱)هر روز خودتان را براي انجام سرگرمي هاي جديد در مدرسه آماده كنيد

بسياري از اتفاقاتي كه در طول روز براي ما مي افتد از نگرش ذهني است كه ما براي خود ساخته ايم، به طور مثال اگر قبل از مدرسه حالتان خراب باشد و انرژي منفي نسبت به آن داشته باشيد، تمام روز اتفاقات تلخ براي شما مي افتد. پيشنهادي مي كنيم قبل از رفتن به مدرسه خودتان را براي سرگرمي هاي آن آماده كنيد و از قبل برنامه ريزي كنيد كه چگونه از كلاس ها و زنگ هاي تفريح خود لذت ببريد.

 


 

اولين چيزي كه در صبح مي شنويد مي تواند آهنگي باشد كه به شما انرژي مي دهد و شما را خوشحال مي كند پس در انتخاب آن دقت كافي را به خرج دهيد.
سعي كنيد هر روز يك صبحانه خوب ميل كنيد، تا مطمئن شويد كه انرژي لازم براي طي روز را داريد. خوردن ميوه مي تواند انرژي شما را براي ادامه روز تكميل كند.
۲)تزئين وسايل مدرسه(دفتر، كيف و..)

 

سعي كنيد كوله پشتي، دفترچه، مداد و خودكار و ساير وسايل مورد نياز مدرسه خود را تزئين كنيد، البته اگر باعث خوشحالي و بيشتر شدن انرژي تان مي شود. مي توانيد از استيكر هاي شخصيت هايي كه دوستشان داريد و به شما انرژي خوبي مي بخشد براي دفاتر خود انتخاب كنيد.

 


راهكار سوم: مدرسه را براي خودتان سخت نگيريد

 ۱)براي انجام تكاليف مدرسه برنامه ريزي داشته باشيد

 

براي هر دانش آموزي بار هاي پيش آمده است كه انجام تكاليف خود را فراموش كرده است و توسط معلم تنبيه شده است. بايد گفت اگر اين اتفاق چند باري رخ دهد ممكن است دانش آموز با تنبيه هاي بيشتري رو به رو شود كه همين موضوع مي تواند دوران مدرسه را براي دانش آموزان سختتر كند. با يك برنامه ريزي درست تلاش كنيد رضايت معلمان خود را جلب كنيد تا آن ها با ناخواسته باعث آزار شما نشوند.

 


۲)با معلمتان خوب رفتار كنيد

 

اين جمله براي شما هم آشنا است؟  معلم با من لج شده و ميخواد منو اذيت كنه. هيچ معلمي با هيچ دانش آموزي از عمد رفتار هاي نامناسبي انجام نمي دهد. در جلسات اول سعي كنيد به معلمتان ثابت كنيد كه جزو دانش آموزاني هستيد كه تحصيلات برايتان مهم است و موضوعات كلاس را با جديت دنبال مي كنيد. به طور مثال بعد از كلاس درس راجع به مباحث درسي پرس و جو كنيد و اشتياقتان را به درس خواندن نشان دهيد، اگر چند باري اين كار را انجام دهيد حتي اگر زماني تكاليفتان را فراموش كرديد معلمتان شما را تنبيه نمي كند.

 


۳)زمان بندي مناسب براي خوانش دروس 

 

يكي از موارد مهم زمان بندي براي خواندن دروس است كه معمولا توسط دانش آموزان ناديده گرفته مي شود. در طول هفته زمان هاي مشخصي را براي خواندن و مرور يكي از دروس خود قرار دهيد. هيچوقت نگذاريد دروس ناخوانده روي هم تلنبار شده و شب امتحان برايتان دردسر ساز شوند. نتيجه نامناسب در امتحانات و دريافت نمرات پايين باعث مي شود شما از درس و مدرسه دلزده شويد و اين دوران برايتان سخت تر بگذرد.

 


۴)حواس پرت نباشيد

 

زماني كه معلم در حال تدريس است حواس پرتي نكنيد. بسياري از شاگردان زرنگ در خانه درس نمي خوانند، آنان هنگامي كه معلم در حال تدريس است تمام هوش و حواس خود را به كار مي گيرند تا درس را  سر كلاس ياد بگيرند. حواس پرتي جزو عادات بدي است كه دانش آموزان معمولا با آن رو به رو مي شوند

 


۳ راهكار براي لذت بردن از مدرسه


برچسب: مشاوره درسي، رفع اشكال درسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۸:۱۵ توسط:Armoo موضوع: درسي و رفع اشكال نظرات (0)

آيا خريد و فروش با بيت كوين امكان پذير است؟

به نظر مي رسد كه بيت كوين محبوب تر از هميشه است، زيرا در سال ۲۰۲۰  هر هفته بيش از ۲ ميليون معاملات بيت كوين انجام مي شود. اكثر افراد بيت كوين را يك دارايي مي دانند كه مي توانند در زمان مناسب آنرا بفروشند و پول واقعي بگيرند اين در حالي است كه بيت كوين را نيز همانند پول هاي واقعي مي توان تبادل كرد و از آن استفاده كرد. ما درمورد مواردي صحبت نمي كنيم كه داراي ارزش معادل يك بيت كوين باشند، ما در مورد كالاها و خدماتي در زندگي واقعي صحبت مي كنيم كه اكنون مي توانيد با ارز ديجيتال بيت كوين آن ها را خريداري كنيد و يا از خدماتشان استفاده كنيد.

 

 

 

واقعيت اين است كه استفاده از بيت كوين براي تبادلات و پرداخت، مزاياي بسياري دارد. بعضي از آنها عبارتند از:

 


كاهش محسوس هزينه هاي جانبي

سرعت در معاملات

ايمني بيشتر

ناشناس ماندن نام و مشخصات ديگر

با توجه به همه اين موارد، در نهايت مي توانيم امروزه با استفاده از بيت كوين چه چيزي بخريم و از چه خدماتي استفاده كنيم:

 


۱)بازي هاي كامپيوتري

 

در طول تاريخ، صنعت بازي سازي هميشه از فناوري هاي جديد و پيشرفته بهره مند بوده است. بازي هاي واقعيت مجازي كه اواخر دهه ۸۰ و اوايل دهه ۹۰ طرفداران بازي هاي كامپيوتري را چند برابر كرد. بنابراين جاي تعجب نيست كه اين صنعت باعث ايجاد شركت هايي شود كه پرداخت با ارز هاي ديجيتال را قبول كند. معروف ترين نمونه استفاده از رمزنگاري در صنعت بازي بيلبورد “مكان Satoshi” است كه به كاربران امكان مي دهد مقدار كمي از پيكسل ها را در كوچكترين واحد بيت كوين بنام ساتوشي خريداري كنند. مثال مشهور ديگر BitQuest ، اولين سرور است كه پرداختهاي بيت كوين را مي پذيرد.

 


۲)سفر رفتن(از خريد بليت هواپيما تا رزرو هتل)

صنعت مسافرتي يكي از سريعترين بخشهاي تجاري در جهان است. وب سايت هاي عمده مانند CheapAir و Expedia پرداخت هاي بيت كوين را براي هتل ها، مسافر خانه ها مي پذيرند. CheapAir داراي سرور اختصاصي براي كاربران بيت كوين است. سال گذشته، شركت هاي هواپيمايي جايگزين مستقر در انگليس با شركت پرداخت ديجيتالي سوئيس، Utrust همكاري كردند تا نخستين وب سايتي را اجرا كنند كه به مردم امكان پرداخت هزينه هاي پروازهاي خود را با ارزهاي ديجيتالي بدهد.

 


۳)خريد ملك و زمين

 

به تازگي، تعدادي از املاكي ها شروع به پذيرش مستقيم پرداخت بيت كوين كردند. حتي شركت هاي املاك و مستغلات بيت كوين در خارج وجود دارند، مانندBitcoin Real Estate. اين وب سايت به مشتريان كمك مي كند تا خانه هاي خود را براي فروش بگذارند قيمتشان بر اساس بيت كوين باشد. طبق گزارش CNBC، اخيرا تقاضا براي پرداخت بيت كوين در صنعت املاك و مستغلات زياد شده است. به اين دليل است كه Millennials و Gen-Zers شروع به سرمايه گذاري پول خود در املاك و مستغلات مي كنند.

 


۴)خريد طلا و نقره

ده ها شركت وجود دارند كه فلزات نقره و طلا را در ازاي بيت كوين مي فروشند. شركت هاي موفقي همچون APMEX ، Gram Gold و JM Bullion كه هر روز بر تعدادشان افزوده مي شود.

 


كلام آخر:

 

با توجه به محبوبيت بي سابقه ارز هاي ديجيتال در چند سال اخير، شركت ها و برند هاي بسيار زيادي شروع به پذيرش بيت كوين در ازاي ارائه محصولات و خدماتشان شده اند. بسياري از صاحبين كسب و كار خريد و فروش با استفاده از بيت كوين را يك فرصت مناسب مي دانند تا بتوانند سرمايه گذاري كلان و بدون هزينه جانبي و هيچ دردسري در ارز هاي ديجيتال داشته باشند. در ۱۲ ماه گذشته، زنجيرهاي بزرگي مانند Starbucks ، Nordstrom و  Whole Foods نيز شروع به پذيرش پرداخت هاي ارز هاي ديجيتال كرده اند.

 


آيا خريد و فروش با بيت كوين امكان پذير است؟


برچسب: مشاوره ارز ديجيتال، ارز ديجيتال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۸:۰۷ توسط:Armoo موضوع: سرمايه گذاري نظرات (0)

مشاوره براي نوجوانان با روحيه بسيار حساس

چه نوجواناني داراي روحيه بسيار حساس هستند؟ نوجوانان بسيار حساس با يك تلنگر كوچك دچار احساسات شديد روحي مي شوند كه اين احساسات گاها باعث خوشحالي بيش از حد آنان و يا باعث ناراحتي و غم آنان مي شود. آيا نوجوان شما بسيار حساس، عاطفي و واكنش پذير است و به راحتي تحت تأثير انرژي و خلق و خوي ديگران قرار مي گيرد؟ آيا نوجوان شما داراي شخصيت شهودي است، غالباً قادر است ذهن شما را بخواند يا بيش از حد با پريشاني عاطفي ديگران همدلي مي كند؟ آيا فرزند شما در عين اينكه باهوش است و استعداد آكادميك دارد، در مدرسه با مشكل رو به رو است؟  آيا گاهي اوقات تعجب مي كنيد كه نوجوان شما آنقدر احساساتي را تجربه مي كند كه منجر به اضطراب يا افسردگي اش مي شود؟ در اين مقاله از آرموو نگاهي داريم به رفتار ها و خلق و خوي هاي نوجواناني كه داراي روحيه بسيار حساس هستند.

 


تربيت فرزند نوجوان بسيار حساس يا “فوق العاده احساسي” مي تواند يك تجربه نااميدكننده، گيج كننده و سخت باشد. نوجواناني كه بسيار حساس، عاطفي و داراي شخصيت شهودي هستند در مقابل چالش هاي روزگاري كه در پيش دارند مي توانند بسيار شكننده و نا اميد شوند. چالش هايي كه در طول مسير زندگي به خصوص در دوران نوجواني ممكن است آسيب هاي بسيار زيادي را به افراد وارد كند. والدين بايد در ابتدا با استفاده از مشاوران متخصص اين احساسات را در فرزند خود شناسايي كنند و مسير درست را به فرزند خود نشان دهند.

 


نوجوانان احساسي داراي چه نوع مشكلاتي هستند؟

 

در مدرسه و روابط دوستانه خود دچار مشكل مي شوند
معمولا داراي عدم تمركز هستند
اعتماد به نفس كافي براي انجام كار هاي خود ندارند
هميشه كاري را انجام مي دهند كه در آينده از آن پشيمان مي شوند
كنش هايي كه از خود نشان مي دهند اغلب بدون فكر است
در اغلب اوقات احساس غم و افسردگي دارند
 

 


چه مواردي عامل به وجود آمدن روحيه حساس در نوجوانان است؟

 

ژنتيك گاها روحيه حساس در نوجوانان ژنتيكي است و از طريق والدين منتقل مي شود
استرس بيش از حد در دوران كودكي و وقوع اتفاقي ناگوار كه در دوران كودكي فرد با آن رو به رو شده است مي تواند يكي از عوامل به وجود آمدن روحيه حساس در دوران نوجواني شود
 چه رفتار هايي روحيه حساس نوجوانان را بيشتر و خاص تر مي كند؟

 

 

جدال ميان والدين– با توجه به شخصيت شهودي كه اين افراد دارند، بيش از حد احساسات محيط اطرافشان را جذب مي كنند، دعوا و يا جر و بحثي كه والدين دارند مي تواند تأثيرات بسيار منفي اي بر آنان داشته باشد و غم و اندوه زيادي را به آنان وارد كند.
نداشتن هم صحبت در خانواده – نوجواناني كه در خانواده كسي با آنان هم صحبت نيست روحيه حساس بيشتري دارند. تك فرزند ها و فرزندان كوچك بيشتر در معرض هستند.
 

واكنش هاي نوجوان حساس چگونه است؟

 

ممكن است براي كاهش احساسات بسيار زيادي كه در آن غوطه ور مي شوند دست به اعمال ناشايستي بزنند كه باعث آسيب هاي جدي به آنان شود
پر خوري، افسردگي، مشكلات مزمن بهداشتي و بيماري هاي رواني همواره جزو عواقب و كنش هاي اين دسته از نوجوانان است
خشونت هاي غير عادي و آسيب رساندن به خود و ديگران نيز از كنش هاي مخرب اين افراد مي تواند باشد
مشاوره براي نوجوانان داراي روحيه حساس

 

مشاوره مي تواند به نوجوان بسيار حساس شما كمك كند تا مرزهاي عاطفي و تعادل را حفظ كرده و بتواند يك مسير سالم را در پيش گيرد.  بسياري از نوجوانان بسيار حساس هيچ تصوري ندارند كه چرا آنها نسبت به هم سن و سالان خود احساسات بيشتري دارند و گمان مي كنند اين يك مشكل دروني است كه راه فراري از آن ندارند. آنها ممكن است احساس متفاوت بودن و  يا منزوي بودن كنند، اينجاست كه مشاوره مي تواند بسيار مؤثر باشد. در جلسات مشاوره،  نوجوان شما مي تواند درك كند كه چه كسي است، چرا او اينقدر تحت تأثير احساسات و انرژي ديگران قرار مي گيرد و چگونه مي تواند آرامش و آسايش بيشتري پيدا كند. هنگامي كه نوجوان شما اين خودآگاهي را افزايش مي دهد و مي فهمد كه حساس بودن يك هديه و يك چالش است، مي تواند شروع به حركت بهتري در تمام جنبه هاي زندگي خود كند. نوجوان شما مي تواند از تأثير انرژي خارجي آگاه شود و ياد بگيرد كه چگونه بايد مرزها را پايه ريزي كند و توجه بيشتري به خرج دهد تا درگير احساسات ناخوشايند نشود.

 


مشاوره براي نوجوانان با روحيه بسيار حساس


برچسب: مشاوره نوجوانان، مشاوره روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۱:۲۶ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)

اهميت دوست يابي در كودكان و نوجوانان

پيدا كردن دوست همواره مهمترين مسأله براي كودكان و نوجوانان است. مهارت هاي ارتباط برقرار كردن، از جمله مهارت هايي هستند كه در پي آن روابط اجتماعي قوي براي هر فرد مي سازند و موجب به وجود آمدن روابط دوستانه و صميمي ميان افراد جامعه مي شوند. فراگيري مهارت دوست يابي براي كودكان و نوجوانان بسيار ضروري است، زيرا به آن ها كمك مي كند هنگام ورود به اجتماعي و آشنا شدن با هم سن و سالان خود احساس اعتماد به نفس كنند. كودكان و نوجوانان براي شروع ارتباط گرفتن و دوستي با هم سن و سالان ويا حتي بزرگسالان نياز به دانستن روش ها و راهكارهايي ساده و مناسب دارند.

 


سد ها و پل هاي دوستي

به فرزندان خود بياموزيم در برقراري ارتباط با ديگران آسيب هايي وجود دارد كه هر كدام از آن ها مي توانند عامل از بين رفتن ارتباط شوند. نكته بسيار مهم اين است كه براي برقراري ارتباط و پيدا كردن دوست، بايد اخلاق خوش و نرمي داشت در غير اين صورت ديگران از ما دوري مي كنند. كودكان و نوجوانان بايد عملكردشان، اخلاق و نوع ادبشان بر رفتار ديگران با آن ها تأثير بسيار زيادي دارد. تشخيص رفتار هاي مثبت در دوستي ها و ارتباطات، بخش مهمي از رشد و تحول اجتماعي است.


تبديل سد دوستي به پول دوستي: همه ي ما گاهي ممكن است از سد هاي دوستي استفاده كنيم و باعث آسيب به روابطمان شويم. اگر مي خواهيم دوستان بيشتر و روابط بهتري داشته باشيم بايد بتوانيم سد هاي دوستي را به پل هاي دوستي تبديل كنيم. با رفتاري هايي همچون دعوت كردن به بازي، همدلي، هديه دادن، تحسين كردن مي توانيم سد هاي دوستي را به پل هاي دوستي تبديل كنيم.


تعيين حد مرز دوستي
تعيين حد و مرز، يكي از مهمترين مهارت هاي در روابط بين فردي است. اكثر افرادي كه در روابط دوستي خود مشكل دارند از اين مهارت بي بهره اند و يا روش هاي استفاده از اين مهارت را نياموخته اند. مرز گذاري به اين معنا است كه در روابط بين فردي حريم داشته باشيم. هر دوستي بايد نسبت به ويژگي هايي كه دارد يك حريم خاص داشته باشد، برخي افراد دوستان صميمي ما هستند و حريم آن ها با ديگران بايد متفاوت باشد.


پايان دوستي و خطر طرد شدن
با گسترش شبكه ي روابط اجتماعي در كودكان و نوجوانان خطر طرد شدن آن ها افزايش مي يابد. طرد شدن بسيار سخت و غم انگيز است اما چگونه مي شود با آن كنار آمد؟ در اين زمان بايد والدين به فرزندان خود بگويند كه اين اتفاق ممكن است بار ها و بار ها اتفاق بيوفتد و مهم نوع واكنش به اين نوع موارد است كه مي تواند عزت نفس شمارا بالا ببرد. راه هاي كنار آمدن با اين نوع مسأيل را به فرزندان خود بياموزيد و به گونه اي با آن ها همدلي كنيد و بگوييد اين اتفاق براي آن ها نيز افتاده است.


حل اختلاف بين فردي
در دوران دبستان و دبيرستان با افزايش روابط با گروه همسالان، اختلاف نظر ها و تعارض ها ميان كودكان و نوجوانان افزايش مي يابد. در نزديك ترين روابط بين فردي نيز اختلاف نظر وجود دارد و حتي ممكن است با جر و بحث و دعوا و قهر كردن همراه باشد. نكته بسيار مهم آن است كه در جوامعي كه ما در آن زندگي مي كنيم دعوا و جر و بحث پايان يك رابطه است در حالي كه اين يك برداشت غير واقع بينانه است، زيرا عدم وجود جرو بحث و تعارض نشانه بي تفاوتي و خنثي بودن است و چنين رابطه اي سالم نيست. در اين موارد بايد كودكان و نوجوانان بياموزند كه چگونه پس از جر و بحث بايد با گفتگو كردن روند دوستي را بهبود ببخشند و اختلافات را برطرف كنند.


مذاكره
زماني كه بين دو طرف تضاد وجود داشته باشد، بايد براي پيدا كردن راه حل ميان خودشان به بحث و گفتگو بپردازند تا خواسته هاي دو طرف شنيده شود و بررسي گردد. بدانيد كه مواردي كه باعث اختلاف و جر و بحث مي شود مانند خيابان يك طرفه نيست و نبايد با قهر كردن به آن خاتمه داد. قهر كردن نشانه ضعف در هر انساني است و برنده كسي است كه با صحبت كردن اختلافات را برطرف كند.


اجتماعي تر شدن كودكان و نوجوانان
اجتماعي تر شدن بچه ها باعث مي شود به گروه هايي مثل تيم ورزشي، باشگاه ها و غيره ملحق شوند. به همين دليل آن ها بيش از پيش به همكاري نياز دارند. همه ي افراد در جريان همكاري با ديگران، داد و ستد، هنر مصالحه و احساس رضايتمندي از رسيدن به اهداف تيمي را ياد مي گيرند. ورود به گروه هاي آموزشي، ورزشي، هنري مي تواند در رشد و بهبود روابط دوستي تأثير بسيار زيادي بگذارد.


اهميت دوست يابي در كودكان و نوجوانان


برچسب: مشاوره كودك، مشاوره روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۲:۳۲ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)

اضطراب در نوجوانان و راه هاي درمان آن

آيا نوجوان شما به صورت مداوم مضطرب است و يا قادر به استراحت نيست؟ آيا نوجوان شما نيزكمال طلب شده و در تلاش است تا هيچ اشتباهي مرتكب نشود، به حدي كه فشار براي رسيدن به موفقيت تقريباً او را فلج كرده؟ آيا نوجوان شما داراي علائمي همچون سردرد هاي بي علت، بي خوابي، معده درد، ضربان قلب شديد، عدم تمركز، پر اشتهايي يا كم اشتهايي است و براي از بين بردن اضطراب هايش سعي دارد تا با مواد مخدر و يا سيگار خود را آرام كند؟ تماشاي نوجواني كه از استرس و اضطراب رنج مي برد، مي تواند يك تجربه نگران كننده، نااميدكننده و حتي ترسناك براي والدين باشد، به خصوص اگر اضطراب در فرد تشديد پيدا كند و نوجوان دست به اعمالي بزند كه آينده اش را به خطر بياندازد. معمولا در اين شرايط والدين با نصيحت كردن و يا تنبيه سعي دارند تا فرزند خود را آگاه كنند و به راه راست بكشانند اما نوجوانان از نصيحت بيزارند و اين رفتار والدين باعث آزار بيشتر شان مي شود. در اين بخش مقالات آرموو نكاهي داريم به انواع اضطراب در نوجوانان و راه هاي درمان آن.

 


اضطراب در نوجوانان يك امر شايع است

 

بهتر است والدين بدانند كه اضطراب در نوجوانان بخشي از بلوغ و روند عادي بزرگ شدنشان است. نوجوانان تحت فشار فزاينده اي براي بيشتر ديده شدن قرار مي گيرند، خواه در مدرسه، ورزش، روابط ميان همسالان يا ساير فعاليت هايي كه دارند. بسياري از آنها تلاش مي كنند تا به گونه اي از فعاليت خارج از برنامه كه مدرسه يا والدين خواستار آن است سرباز بزنند. فكر به آينده يكي از بزرگترين دغدغه آن هاست، افكاري همچون: من در چه دانشگاهي قبول شوم بهتر است؟ رشته تحصيلي ام آيا مي تواند آينده ام را تضمين كند؟ رؤياهايم چه مي شوند؟ من يك ورزشكار خوب هستم يا بايد به حرف والدينم گوش دهم و به تحصيلاتم ادامه دهم؟ همين موارد، فشار براي پيشرفت مي تواند نوجوانان را به حاشيه رانده و آنها را به افكار نگران كننده سوق مي دهد، كه بر مغز و سيستم هاي عصبي آنها آسيب هاي جدي وارد مي كند. اگر استرس و اضطراب هاي نوجوانان در ابتدا توسط والدين ناديده گرفته شود تشديد پيدا كرده و باعث كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس در اين افراد مي شود كه تا بزرگسالي به همراه شان خواهد بود.

 


لزوم استفاده از مشاوره نوجوانان

معمولا تا مشكل بزرگي براي نوجوان ما به وجود نيايد، نياز به استفاده از مشاوره را براي فرزند خود نمي بينيم. بسياري از والدين با توجه به درگيري هاي ذهني و كاري اي كه براي شان به وجود مي آيد متوجه رفتار هاي فرزندشان نمي شوند. بايد گفت با برخورداري از روش درماني مناسب، درمان اضطراب نوجوان مي تواند بسيار مؤثر باشد. مشاوره براي نوجوانان مي تواند براي رفع استرس و راهنمايي مناسب استفاده از ابزارها و مهارتهايي براي كمك به كاهش اضطراب و احساسات منفي نوجوان شما را فراهم كند. مشاوره نوجوان مي تواند محركها، الگوهاي فكري، احساسات و باورهايي را كه ممكن است نوجوان شما را به فاجعه بكشاند را در درون و پيرامون او كشف كند و براي آن چاره اي بيانديشد تا مشكلات بزرگتري براي او به وجود نيايد. نوجوان شما بعد از مشاوره مي تواند به:

 


اهداف واقع بينانه

تعادل در رفتار و عملكرد

مهارت گفتگو سالم با اجتماع و والدين

افزايش اعتماد به نفس و عزت نفس

 

آرامش رواني

 


بررسي چند سؤال والدين

من فكر مي كنم كه نوجوان من مي تواند از درمان بهره مند شود ، اما من از هزينه و زمان نگران هستم چه راهي را پيشنهاد مي دهيد؟

 

ما شما را ترغيب مي كنيم كه درمان را به عنوان يك سرمايه گذاري در نظر بگيريد و بدانيد كه اضطراب نوجوان شما تا چه اندازه بر توانايي ها و رفتار هاي او تاثير منفي گذاشته است. اگر زمان و هزينه كافي براي مشاوره هاي حضوري را نداريد مي توانيد از مشاوران تلفني كمك بگيريد و با كمترين هزينه و كوتاه ترين زمان مشكلات فرزند خود را برطرف و راه چاره را بيابيد.  اگر نوجوان شما تحت فشار بيش از حد قرار دارد، مستعد اضطراب است يا مدتي است به صورت نهفته از آن رنج مي برد، بعيد است علائم اضطراب به تنهايي و بدون مشاوره از بين برود و حتي ممكن است بدتر شود. سطح اضطراب مداوما بالا مي رود مي تواند بر سلامت رواني، عاطفي و جسمي و همچنين ظرفيت نوجوان شما براي پيشرفت تحصيلي تأثير بگذارد.

 


فرزند من باور نمي كند كه داراي مشكل اضطراب است چه راه كاري را پيشنهاد مي دهيد؟

 

بسياري از نوجوانان از گفتگو راجع به مشكلات خود دوري مي كنند و از درك رفتار هاي خود عاجزند. نوجوانان فكر مي كنند كه مشكلات شان را خودشان بهتر مي توانند حل كنند و نيازي به صحبت كردن با يك فرد بزرگسال نيست. اغلب آنان تصور مي كنند مشاوره تنها براي بيماران رواني است و تا صحبت از رفتن به مشاوره مي شود مي گويند مگر من ديوانه ام؟! و واكنش هاي هيجاني زيادي ممكن است از خود بروز دهند كه آرامش خانه را بر هم مي زند. بهتر است قبل از صحبت كردن راجع به مشاوره آنان را آگاه كنيم كه از پس اين مشكلات به تنهايي نمي تواند بر بيايد و يا با او همدلي كنيد بگوييم ما نيز مشكلات اين چنيني داشته ايم.

 


اضطراب در نوجوانان و راه هاي درمان آن


برچسب: مشاوره نوجوانان، مشاوره روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۳۱:۱۰ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)

۷ روش كليدي در تقويت كنترل هيجان كودكان

كنترل و مديريت هيجان يكي از مهمترين بخش هاي هوش هيجاني است. اگر كودكان احساسات خود را به درستي كنترل كنند، مي توانند با هر موقعيتي كنار آمده و با مشكلات مقابله كنند. شواهد نشان مي دهد كه كنترل و تنظيم هيجانات، نقش كليدي در مديريت خشم و كاهش پرخاشگري در دوره هاي اوليه رشد ايفا مي كند. كنترل و تنظيم هيجانات به عنوان توانايي فرد در تغيير شكل دادن هيجانات يا ايجاد مكانيسم هاي مقابله اي به منظور مديريت هيجان تعريف مي شود. والدين و مربيان كودك بايد با افزايش آگاهي كودكان در استفاده از روش هاي كليدي كنترل هيجان به آنان كمك كنند تا دوران كودكي خوشي را پشت سر بگذارند و اخلاقيات ناشايستي از خود نشان ندهند. در اين بخش از مقالات آرموو نگاهي داريم به ۹ روش كليدي كه در تقويت كنترل هيجان كودكان تأثير گذار است.

 


براي اينكه استفاده از اين روش ها نتيجه بخش باشد بايد كودك با احساسات مختلف آشنا شده باشد و يا آنان را تجربه كرده باشد و در قدم بعد شروع به عادي سازي احساسات كنيم، بدين منظور كه با صحبت كردن و يا اجراي يك سري از فعاليت ها به آن ها بگوييم كه اين احساسات براي همه افراد به وجود مي آيد اما تعداد كمي هستند كه اين مي توانند اين احساسات را كنترل كنند.

 


۱)شناخت احساسات

 

كودكاني كه مي توانند احساسات خود را بروز دهند كمتر درگير دچار خشم و يا هيجانات غير قابل كنترل و مشكلاتي از اين قبيل مي شوند به طور مثال كودكي كه مي تواند بگويد من از تو ناراحتم و يا احساسات ديگرش را با كلمه بيان كند يعني احساسات خود را شناخته است. نكته قابل توجه آن است اكثر كودكان نمي توانند احساسات خود را بيان كنند و معمولا با نشانه هاي رفتاري احساسات خود را نشان مي دهند به طور مثال پايشان را به زمين مي كوبند، جيغ مي زنند و يا رفتار هاي ناشايست ديگري از خود نشان مي دهند كه باعث خشمگين شدن والدينشان مي شود. والدين بايد با انجام فعاليت به كودكشان بياموزند چگونه احساسات خود را در قالب كلمه بيان كنند، احساساتي همچون ترس، خشم، شادي، تعجب، غم كه هر كدامشان اگر با كلمه بيان نشود مي تواند آسيب هاي جبران ناپذيري را به كودكان وارد كند.

 


۲)عادي سازي احساسات

 

كودكان نيز همانند بزرگسالان احساسات مختلفي را تجربه مي كنند، گاهي خشمگين مي شوند و گاهي مي ترسند. بايد كفت كه يك سري از احساسات براي هر انسان لازم است و اگر آن را به همراه نداشته باشد مي تواند باعث آسيب رساني به او باشد، به طور مثال اگر براي امتحان اضطراب نداشته باشد درس نمي خواند و يا اگر احساسا ترس در او وجود نداشته باشد ممكن است چراغ قرمز را رد كند و باعث آسيب به خودش و ديگران شود. احساسات اگر از كنترل خارج شوند خطر ساز هستند و در عملكردي كاملا منفي را در پي دارند، در اين موقعيت ها بايد به كودكان آموزش داده شود كه شدت احساسات را كنترل كنند و آن را براي خود عادي سازي كنند.(سعي كنيد با توضيحات عيني و عملي به كودكان عادي سازي احساسات را بياموزيد)

 


۳)مقابله با خلق و خوي منفي

كودكان به دليل حساسيت شخصيتي بسيار زيادي كه دارند ممكن است با رفتار هايي از نظر والدينشان عادي است بشكنند، غمگين و دلخور شوند. به طور مثال اگر والدين يادشان برود كه او را موقع خواب ببوسد و كاري كه هر شب انجام مي داده را فراموش كند مي تواند كودكان را غمگين كند و احساسات ناخوشايندي را از خود نشان دهد.  كودكان در بيان احساساتشان عاجزند و به همين دليل راه هاي اثر بخش براي كنار آمدن با غم و اندوهشان بيابند كه همين موضوع در بروز خلق و خوي هاي منفي در آنان تأثير زيادي مي گذارد. چند روشي كه در اين مواقع والدين مي توانند انجام دهند شامل:

 


برگرداندن و تغيير توجه

استفاده از ليست كار هايي كه باعث خوشحالي آنان مي شود

تصوير سازي ذهني(فكر كردن به خاطرات خوب)

 

نقاشي كردن و ترسيم احساسات

 


۴)مديريت و كنترل خشم

يكي از مهارت هاي مهم زندگي در همه انسان ها و در همه ي سنين مديريت و كنترل خشم است. كودكان همانند بزرگسالان با موقعيت هايي رو به ور مي شوند كه آنان را خشمگين مي كند. كودكان امروزي با بازي هاي كامپيوتري و فيلم هايي رو به هستند كه موقعيت هاي تنش زاي بسيار زيادي براي آنان فراهم مي كنند. توصيه اي كه به والدين مي شود اين است كه نگذارند كودكان اخبار، بازي هاي كامپيوتري تنش زا، فيلم هاي اكشن و خشمگين ببينند زيرا ديدن خشونت در روان كودكان تأثير بسيار زيادي دارد. والدين نيز بايد الگوي خوبي باشند، با توجه به اينكه كودكان از والدينشان الگو مي گيرند، والدين بايد با رفتار هاي خود هنگام بروز خشم به كودكان نشان دهند تا در هنگام خشم لزوما نبايد داد و فرياد زد و يا آسيب به خود و يا افراد ديگر وارد كرد. اما والدين چه كار هايي را بايد انجام دهند:

 


به كودكان بگوييد كه خشم مانند اژدهايي است كه درون همه افراد وجود دارد اما نبايد بگذاريم كسي آن را ببيند

هنگام بروز خشم بگوييد به جاي داد و فرياد و آسييب رساندن به خودشان و يا افراد ديگر كار ديگري انجام دهند، به طور مثال با مداد يك برگه كاغذ را خط خطي كنند

بگوييد اگر هنگامي خشمگين شد رفتار ناشايستي از خود نشان نداد براي او جايزه اي در نظر گرفته ايد

هنگام خشم از يك تا ۲۰ را آهسته بشمارند

 

آب خنك بنوشند و يا به صورتشان آب بپاشند

 


۵)تخليه انرژي و هيجان

 

كودكان انرژي و هيجان زيادي در خود دارند  كه بايد با بازي كردن آن را تخليه كنند. طبق نظر روانشناسان كودكان را بايد در موقعيتي قرار داد تا تنش ها وعصبانيت هاي گذشته خود را به گونه اي تخليه كند. به طور مثال يك روزنامه باطله به او بدهيد و بگوييد ان را پاره كند و سپس آنان را به هوا پرت كند و خوشحالي كند فرياد بزند.

 


۶)مديريت اضطراب

اكثر والدين كودكان خود را هميشه شاد مي بينند و از اضطراب هايي كه كودكشان با آن رو به رو است چشم پوشي مي كنند. همه كودكان با اضطراب هايي دست و پنجه نرم مي كنند كه والدين از آن اطلاعي ندارد و همين موضوع مي تواند آسيب هاي زيادي را به كودكان وارد كند. اضطراب صحبت كردن با افراد غريبه، امتحان، بيان يك سري از مسايل به والدين، ترس از مرگ و غيره. والدين در اين مواقع چه توصيه هايي بايد به كودكشان بكنند:

 


تنفس عميق

تصوير سازي ذهني مثبت

جايگزيني افكار

 

همدلي با كودك

 


۷)مهارت همدلي

زماني كه كودك بتواند خودش را جاي ديگران بگذارد مي تواند به ثبات احساسي، انعطاف پذيري، ارتباطات اجتماعي و حس خشنودي بهتري دست پيدا كند. با مهارت همدلي كودك خودش را در موقعيت ديگران مي بيند و راحتتر مي تواند انان را درك كند. به طور مثال زماني كه والدين از خريدن يك وسيله اسباب بازي امتناع مي كنند او مي تواند با مهارت همدلي خودش را جاي والدين بگذارد و آنان را بيشتر درك كند و رفتار هاي ناشايست كمتري از خود نشان دهد. چند روش براي ابراز همدلي:

 


نشستن در كنار كسي كه مي خواهيم با او همدلي كنيم

پرسش در مورد احساس او

در آغوش گرفتن او

 

دست گذاشتن بر شانه هاي او

 


۷ روش كليدي در تقويت كنترل هيجان كودكان


برچسب: مشاوره كودك، مشاوره روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۴:۴۸ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)