آرموو آرموو .

آرموو

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

استفاده از حفاظ فلزي و حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني و تامين امنيت

شايد به هنگام شنيدن توصيه هايي از افراد مختلف براي استفاده از حفاظ پنجره يا حفاظ فلزي و يا انواع حفاظ ها اين سوال در ذهنتان پيش آيد كه استفاده از حفاظ پنجره چه اهميت وضرورتي دارد؟

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

اگر فرزند كم سن و سالي در خانه داريد يا اصلا فرزند كوچكي نداريد اما به هنگام آمدن افراد خردسال به منزل نگران بازيگوشي هاي آنها جلوي پنجره هاي در ارتفاع كم هستيد استفاده از حفاظ پنجره مي تواند خيال شما را از اين بابت آسوده نمايد.

 

حفاظ پنجره

 

اهميت استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره علاوه بر حفظ امنيت جاني افراد در برابر سقوط، از منزل شما در برابر سارقان نيز محافظ مي كند، با وجود حفاظ پنجره، سارقان قادر به ورود به منزل از طريق پنجره ها نخواهند بود.

همچنين برخي افراد نيز حفاظ پنجره را براي شكل و ظاهر زيبايي كه به ساختمان مي دهد استفاده مي كنند. حفاظ هاي شيك و مدرن ظاهر ساختمان را بسيار لوكس و زيباتر جلوه مي كنند.

 

حفاظ پنجره بيروني و داخلي

حفاظ پنجره بيروني كه گفته شد مي تواند از يك ساختمان ساده و معمولي، يك ساختمان شكيل و زيبا بسازد، ممكن است مورد پسند و سليقه برخي افراد نباشد و از نظر آنها، شكل و ظاهر ساختمان را تحت تاثير سو قرار دهد. اين افراد نيز نبايد نگران سقوط كودكان از پنجره و يا ورود سارق به منزل شان باشند، آنها مي توانند از حفاظ پنجره داخلي استفاده كنند اين حفاظ ها از داخل نصب مي شوند و نماي بيروني ساختمان را دچار تغيير و تحول نمي كنند. حفاظ هايي كه از داخل نصب مي شوند اندازه گيري متفاوتي از حفاظ هاي خارجي دارند، حفاظ هاي داخلي را بايد به هنگام ساخت به اندازه چارچوب داخلي پنجره توليد كرد.

سوالي كه در مورد نصب حفاظ پنجره داخلي پيش مي آيد درمورد نحوه تميز كردن پنجره است. دقت داشته باشيد كه حفاظ هاي داخلي ثابت نيستند و با توجه به اينكه از طريق لولا متصل مي شوند مي توان به راحتي آنها را باز و بسته كرد و به نظافت و تميز كردن شيشه پنجره ها اقدام نمود.

چه در مورد حفاظ هاي داخلي چه حفاظ هاي بيروني، بايستي نهايت دقت در طراحي صورت گيرد تا حفاظ مانع از عبور نور به داخل منزل نشود، حفاظ پنجره با تراكم بالا ممكن است باعث عدم رسيدن نور مناسب به داخل ساختمان شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره ايمني شيشه ها را نيز تضمين مي كند. از قديم الايام به ياد داريد كه برخورد توپ بچه هايي كه در كوچه ها مشغول بازي بودند همواره تهديدي براي شيشه پنجره ها محسوب مي شد. هرچند كه امروزه ديگر اين شيوه تفريح علاقمندان خود را از دست داده و بيشتر كودكان و نوجوانان اكثر اوقات خود را در منزل يا بدور از اجتماعات مي گذرانند اما برخورد هر شي يا پرتابه ديگري مي تواند سبب ايجاد خسارت در مورد شيشه هاي پنجره ها شود.

 

ايمني شيشه ها با استفاده از حفاظ پنجره

حفاظ پنجره كه حفاظ فلزي است عموما از جنس فلزاتي چون آلومينيوم و آهن ساخته مي شود و قيمت آن علاوه بر جنس، تحت تاثير عوامل مختلفي چون نوع طراحي، ميزان فلز به كار رفته در حفاظ پنجره و غيره است.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

علاوه بر استفاده از حفاظ پنجره، حفاظ شاخ گوزني ترفند ديگري براي محافظت از منزل در برابر سارقان است. همچنين حفاظ شاخ گوزني نيز باعث ابهت بيشتر ساختمان و داشتن ظاهر و نمايي لوكس در آن مي شود. نيروهاي امنيتي و اجتماعي نيز استفاده از حفاظ هاي شاخ گوزني، بوته اي و ... را براي حفظ امنيت در ساختمان تاييد كرده و توصيه مي كنند.

 

امنيت بيشتر منزل با استفاده از حفاظ شاخ گوزني

همانطور كه مي دانيد امروزه افراد از ابزار و وسايل زيادي براي محافظت از منزل در برابر متجاوزان به اموال استفاده مي كنند. برخي بدين منظور منزل را مجهز به دزدگير مي كنند برخي ديگر از دوربين هاي مداربسته در داخل و اطراف منزل استفاده مي كنند و ... بيشتر اين شيوه ها هزينه بالايي را در پي دارند و شايد به همان اندازه نيز كارايي نداشته باشند و با قطع سيمي از كار بيفتند، نصب آنها نيز مشكل بوده و نياز به سرويس و نگهداري مداوم دارند. در اين بين استفاده از حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني بر روي ديوارها روش مناسبي است كه در حين حفظ امنيت منزل نياز به مراقبت پس از نصب ندارد و وظيفه محافظت از ساختمان را به نحو احسنت انجام مي دهد.

حفاظ شاخ گوزني در حال حاضر يكي از حفاظ هاي بسيار مورد پسند و استقبال در جامعه است كه همانطور كه شاخ گوزن راهي براي ايمني اين حيوان مهيا مي سازد استفاده از حفاظ شاخ گوزني نيز راهكار مناسبي براي حفاظت از ساختمان و ايمني بيشتر آن است.

 

حفاظ شاخ گوزني

 

حفاظ شاخ گوزني و حفاظ درب آكاردئوني

حال كه در مورد حفاظ پنجره و حفاظ شاخ گوزني و انواع حفاظ روي ديوار ي صحبت كرديم شايد با خود بگوييد كه راهكار پيشنهادي ما براي جلوگيري از ورود افراد ناخواسته و سارقان از طريق درب به داخل منازل چيست؟ حفاظ درب آكاردئوني بهترين گزينه براي اين منظور مي باشد. حفاظ درب آكاردئوني را شايد در بيشتر آپارتمانها ديده باشيد. واحدهاي آپارتماني با استفاده از اين حفاظ امنيت واحد خود را تامين مي كنند.

 

حفاظ فلزي

نرده فلزي چيست؟ زماني كه مي گوييم نرده فلزي در واقع منظور اين است كه اين نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همين دليل هم اغلب به آن ها نرده فلزي گفته مي شود اما حفاظ ديوار و حفاظ پنجره نيز از جمله ديگر اسم هايي است كه به نرده فلزي نسبت مي دهند. شايد تصور شما از اين نوع حفاظ ها اين است كه يك تكه آهن كه به يك شكل خاصي طراحي شده است روي ديوار و يا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اينطور نيست و در واقع زماني كه شما از اين حفاظ ها استفاده مي كنيد مي توانيد آن ها را با اشكال مشخصي براي استفاده انتخاب كنيد كه زيبايي نماي ساختمان شما را نيز حفظ خواهند كرد.

 

حفاظ فلزي

 

حفاظ درب آكاردئوني

البته استفاده از حفاظ درب آكاردئوني محدود به استفاده در آپارتمان ها و درب هاي منازل نيست و از آن مي توان براي محافظت در درب هاي انبارها، مغازه ها و غيره نيز استفاده كرد. حفاظ درب آكاردئوني فضاي زيادي را نيز اشغال نمي كند و محوطه سالن و راه پله هاي شما را مخلل نمي نمايد.

عوام، بيشتر حفاظ درب آكاردئوني را با نام هايي چون درب كشويي و درب كركره اي مي شناسند. اين حفاظ تاشو حداقل مكان را اشغال كرده و حداكثر امنيت را براي منزل شما فراهم مي آورد.

حفاظ هاي درب آكاردئوني (آكاردئوني اشاره به ساز آكاردئون دارد كه براي ساختن و طراحي اين حفاظ از آن الهام گرفته شده است) با اينكه يك حفاظ فلزي هستند اما وزن كمي دارند و به راحتي با دست باز و بسته مي شوند. براي راحتي بيشتر افراد امكان اتصال ريموت به اين حفاظ ها نيز فراهم شده و از اين رو زحمت باز و بسته شدن آنها با دست را نيز از بين مي برد. استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در پاركينگ ها نيز مزاياي زيادي مي تواند داشته باشد چرا كه سنگيني درب هاي متداول به عنوان درب پاركينگ را ندارد و امكان استفاده از ريموت براي آن نيز وجود دارد.

 

استفاده از حفاظ درب آكاردئوني در آپارتمانها

همانطور كه مي دانيد زندگي شهري امروز و افزايش روزافزون جمعيت اينگونه طلبيده است كه افراد در آپارتمان ها و برج هاي آسمان خراش زندگي كنند. برجهايي كه شايد بيش از صدها خانوار در آن روزانه رفت و آمد مي كنند و پس از عمري زندگي در يك ساختمان هنوز همديگر را نمي شناسند. همچنين براي تامين مخارج زندگي و مسئله رواج استقلال مالي زنان، امروزه بيشتر منازل و واحدهاي آپارتماني در طول روز خالي هستند و اين امر افزايش سرقت و دزدي را در بيشتر شهرها موجب شده است. براي اين منظور است كه گفته مي شود به كارگيري حفاظ درب آكاردئوني مي تواند خيال شما را از بابت امنيت منزل به هنگام ترك آن آسوده نمايد.

آنچه كه گفته شد بيشتر از جهت ارائه يك راهكار براي حفاظت از منزل، اموال و كالاها در برابر افراد متجاوز داراي اهميت است و محصولات معرفي شده از حفاظ پنجره و حفاظ درب آكاردئوني گرفته تا حفاظ شاخ گوزني روي ديوارها مي توانند اين امنيت را براي شما، خانواده و اموالتان تامين كنند.

 

منبع ahaniranian.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۴:۱۷ توسط:Armoo موضوع: نظرات (0)

كسب درآمد از اينترنت با همه امكانات

كسب درآمد با سيستم سئو آسيا

با كسب درآمد از نمايندگي فروش خدمات سئو آسيا به آرزوهايتان وعده تحقق بدهيد با پيشرفت تكنولوژي و تمايل شركت‌ها و برندها براي كسب درآمد از طريق فروش آنلاين و ايجاد فروشگاه‌هاي اينترنتي، رقابت جديد و تنگاتنگي در عرصه‌ي وسيع اينترنت در ميان صاحبان كسب و كارهاي وابسته به اينترنت ايجادشده‌ است.

در اين ميان رقابت جدي و اصلي براي ارتقا رتبه در گوگل توسط كاربران و مشتريان مي‌باشد. سئوكاران به اين كار سهولت بخشيده و صاحب درآمدهاي كلان خواهند شد. باوجود بازار خوب و پردرآمدي كه اكنون براي نمايندگي‌هاي فروش خدمات سئو وجود دارد، كسب درآمد از نمايندگي‌ فروش خدمات سئو آسيا با اقبال بلندي منتظر شماست.

 

 

كسب درآمد از فروش بك لينك
نمايندگي كسب درآمد از فروش بك لينك اين روز ها از توجه بر انگيز ترين مراجعي است كه خدمات ارائه شده در آن براي بهبود رتبه ي وب سايت ها مي باشد. در واقع هدف اصلي يك وب سايت عمدتاً بهبود رتبه و تصاحب جايگاهي مطلوب در ليست معرفي هاي سيستم گوگل است، از اين رو وب سايت دار ها هميشه به دنبال راهكار مناسبي در اين راستا هستند.

بك لينك ها نيز از گذشته تاكنون گزينه ي اثر گذار و مناسبي در زمينه ارتقا سئو و رتبه كلمات كليدي و صفحات سايت محسوب مي شود، فلذا با تهيه ي يك بك لينك مناسب براي هر وب سايتي در هر حوزه اي مي توان رتبه ي آن را در كوتاه ترين زمان ممكن به جايگاه مطلوبي در نتايج گوگل رساند. به همين جهت بهره مندي از نمايندگي كسب درآمد جهت ارائه بك لينك جزء عمده ترين برنامه هاي پرتقاضا صاحبان وب سايت ها به شمار مي رود.

 

كسب درآمد از فروش ورودي گوگل ايراني
كسب درآمد از فروش ورودي گوگل ايراني با توجه به وجود انواع و اقسام وب سايت ها و بيشتر شدن مداوم تعداد آن ها، مي تواند كسب و كار پر رونقي براي شما باشد .

افزايش ورودي گوگل براي وب سايت هاي اينترنتي همواره از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و براي وب مستر ها از جمله حياتي ترين پارامتر ها محسوب مي شود. چرا كه فعاليت هر وب سايتي با آناليز آمار ورودي توسط گوگل مورد ارزيابي و رتبه بندي قرار مي گيرد و در صورتي كه اين آمار رو به افزايش باشد، نشان دهنده ي كيفيت بالاي وب سايت مربوطه است. به همين علت وب مستر ها و مديران وب سايت ها در جست و جوي روش مناسبي به جهت افزايش اين آمار هستند پس كافيست همين امروز با نمايندگي فروش ورودي گوگل سئو آسيا درآمد خود را افزايش دهيد .

 

كسب درآمد از فروش رپورتاژ آگهي
با توجه به طيف گسترده كاربران اينترنتي هر بازديدكننده وب سايت يك مشتري بالقوه محسوب شده كه مي تواند براي شما ارزش آفريني كند. پس چه بهتر كه با دريافت نمايندگي رپورتاژ وب سايت خود را به يك ماشين پولسازي تبديل كرده و در كنار فعاليت هاي خود از اين طريق نيز به كسب درآمد بپردازيد.

امروزه رپورتاژ اگهي يكي از اصلي ترين راه هاي معرفي كسب و كار محسوب مي شود و اغلب كسب و كارهاي آنلاين از آن استفاده مي كنند. يكي از راه هاي كسب درآمد از وب سايت نمايندگي رپورتاژ است. اين روش درآمدي پايدار و مطمئن را براي شما به همراه خواهد داشت.

 

كسب درآمد از پكيج افزايش بازديد سايت
كسب درآمد با پكيج افزايش بازديد در پنل نمايندگي سئو آسيا از جمله پر متقاضي ترين نمايندگي ها و مراجعي است كه با افزايش روز افزون وب سايت هاي اينترنتي پر متقاضي تر از قبل مي شود.
زيرا در حقيقت عمده ترين هدفي كه صاحبان وب سايت هاي اينترنتي به دنبال تحقق آن هستند، افزايش تعداد بازديد از سايت شان مي باشد، چون در اين صورت مخاطبان بيشتري جذب كرده و بالطبع محبوبيت و رتبه بالاتري كسب خواهند كرد كه همه ي اين ها منجر به كسب درآمد بالا تر و افزايش فروش آنها مي شود.
گفتنيست اين هدف خدماتي است كه از طريق پنل نمايندگي سئو آسيا ارائه و محقق شده است .

 

كسب درآمد از سفارش تبليغات متني و بنري
اين قابليت در سايت نمايندگي وجود دارد و نمايندگان گرامي با واگذاري مكان هاي تبليغاتي مشخص در سايت خود كسب درآمد مي كنند .

نكته مثبتي كه در تبليغات متني و بنري وجود دارد اين است كه مشتري به ازاي رزرو جا هزينه پرداخت مي كند و براي نشان دادن بنر خود برخلاف تبليغات كليكي كه بيشتر وقت ها كليك ها تقلبي مي باشد هزينه اي پرداخت نخواهيد كرد.

نكته مثبت خوب ديگري كه در تبليغات متني و بنري وجود دارد اين است كه لينك غير مستقيم و اختصاصي ويژه هر تبليغ ايجاد ميگردد و اين لينك در گوگل ايندكس ميشود .

 

آموزش كسب درآمد از سئو آسيا فقط در 4 گام
● گام اول : پرداخت حق عضويت نماينده و ثبت نام
● گام دوم : قرار دادن خدمات و پكيج هاي سئو آسيا در سايت خود و يا سفارش طراحي سايت اختصاصي با نام و برند و دامين دلخواه شما
● گام سوم : تبليغات از سايت و خدمات و برند خود
● گام آخر : دريافت سفارش از مشتريان در سايت نماينده و ثبت سفارشات از طريق پنل و ارجاع به سئو آسيا جهت فعالسازي نهايي


به همين راحتي بدون داشتن هيچگونه دانش فني و نگراني يا فراهم كردن زيرساخت فني و هرگونه مسائل و مشكلات مربوط به ارائه‌ي خدمات تحت وب به تجارت خود را در زمينه سئو آغاز كنيد .

همين الان با كليك بر روي لينك عضويت و ورود به صفحه ثبت نام هزينه اخذ نمايندگي را پراخت نموده و عضويت خود را تكميل نماييد :

https://www.seoasia.ir/register.php

 منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۲۲ توسط:Armoo موضوع: نظرات (0)

۱۱ روش براي ياديگري درس شيمي

شيمي مي تواند موضوعي دشوار براي يادگيري باشد، اگر نخواهيد آن را به روش صحيح مطالعه كنيد. در حالي كه هيچ ميانبر مخفي براي تسلط يك شبه شما به شيمي وجود ندارد، اما روش هاي وجود دارد كه مي تواند به شما كمك كند تا مطالعه صحيحي بر اين درس داشته باشيد. هنگامي كه شما بهترين روش ها را براي مطالعه و آمادگي براي درس مي دانيد، مي توانيد بر درك بهتر مفاهيم بيشتر تمركز كنيد.

 


۱)درس رياضي را به خوبي ياد بگيريد!

تعدادي فرمول و معادله وجود دارد كه براي يادگيري شيمي بايد آنها را بدانيد. اگر نمي توانيد نحوه حل معادلات درجه دوم در درس رياضي را به ياد بياوريد در درس شيمي نيز با مشكل رو به رو مي شويد. درس رياضي و جبر به شما كمك مي كنند مشكلات مشابهي كه در درس شيمي خود داريد را بهتر حل كنيد.

 


۲)حفظ جدول تناوبي

يادگيري عناصر براي موفقيت در درس شيمي ضروري است. درست همانطور كه اگر تفاوت بين اعداد را نمي دانيد در درس رياضي با مشكل رو به رو مي شويد، يادگيري نحوه خواندن و درك آنچه در جدول تناوبي است، بسيار حياتي است. همچنين بايد ياد بگيريد كه درك جدول تناوبي در مفاهيم پيچيده تر درس شيمي چگونه به كار مي آيند. برخي از روندهاي مهم براي يادگيري عبارتند از:

 


الكترونگاتيو ها

انرژي يونش(يونيزاسيون)

 

شعاع اتمي

 


۴)براي خودتان فلش كارت بسازيد

هر زمان كه شما يك كلمه يا مفهوم جديد را ياد مي گيريد، يك فلش كارت براي آن درست كنيد. اين روش براي جدول تناوبي و همچنين بسياري از اصول ديگر فوق العاده است. در هفته چندين بار مرتباً از اين طريق مطالب را مرتباً مرور كنيد تا اطلاعات تازه در ذهن شما باقي بماند.

 


۵)براي خودتان تكنيك هاي يادگيري بسازيد

هر عنصر را به عنوان نمادي متفاوت مانند سيب يا فوتبال در نظر بگيريد. اين نشانه مي تواند هر چيزي باشد كه مي توانيد هنگام فكر كردن به اين عنصر در ذهن خود تصور كنيد. اين تكنيك به تعداد زيادي از دانش آموزان كمك كرده است تا در دروسشان موفق تر عمل كنند.

 


۶)ترسيم سه بعدي مولكول ها

براي درك بيشتر درس شيمي بهتر است دانش بصري تان استفاده كنيد. شما آموزش ديده ايد كه كتاب درسي را با ترسيم دو بعدي مولكول ها بخوانيد، اما به خاطر داشته باشيد كه شيمي در دنياي سه بعدي قرار دارد. از يك مدل سه بعدي استفاده كنيد يا به ذهن خود آموزش دهيد تا هر ساختار مولكولي را به صورت سه بعدي تصوير كند.

 


 

سايت chemtube3d.com مي تواند به شما كمك بسيار بزرگي كند. در اين سايت تمام مولكول ها به صورت سه بعدي ترسيم شده اند.

 


۷)كتاب هاي كمك آموزشي اي استفاده كنيد تمام فرمول ها و معادلات در آن وجود داشته باشد

براي درك اصول شيمي بهتر است در كنار كتاب هاي درسي، كتاب هاي كمك آموزشي استفاده كنيد، كتاب هاي كمك آموزشي خوب به شما كمك مي كنند تا مفاهيم درس شيمي را بهتر ياد بگيريد.

 


۸)فرمول ها را براي خود تفهيم كنيد

 

وقتي يك فرمول جديد را ياد مي گيريد، براي خودتان سؤالات مربوط به آن را طرح كنيد تا مطمئن شويد كه مفهوم فرمول را درك كرده ايد يا خير. حفظ فرمول ها به شما كمك نمي كند كه آنها را به درستي در آزمايشگاه يا در امتحان ها بكار بگيريد تنها راه شما، درك و تفهيم فرمول ها است.

 


۹)تمرين و اجراي آزمايش

براي درك مفاهيم انتزاعي شيمي  بهترين راه اين است كه در آزمايشگاه و با انجام مفاهيم به صورت عملي آن را ياد بگيريم. بسياري از دانش آموزان با تمرينات عملي در آزمايشگاه دروس را بهتر ياد مي گيرند، بهتر است انجام اين عمليات در كنار معلم و يا متصدي آزمايشگاه انجام شود.

 


۱۰)حداقل يك ساعت در روز را به مطالعه درس شيمي بپردازيد

مرور مطالب شيمي به صورت روزانه به درك مفاهيم آن كمك بسيار زيادي مي كند. مطالعه شيمي در نظر بسياري از دانش آموزان كاري ساده به نظر مي رسد و معمولا به شب امتجان موكول مي شود، اين در حالي است كه درك معادلات شيمي و حل آن بسيار سخت تر است معادلات درس رياضي است و نيازمند تمرينات روزانه است.

 


 

مفاهيم شيمي وابسته به يكديگرند، بنابراين اگر مفهوم يك درس را كاملاً درك نكرديد، مفاهيم ديگر را به سختي مي توانيد درك كنيد.

 


۱۱) خلاصه برداري كنيد

نوشتن اطلاعات مهم به شما كمك مي كند تا آن را بهتر به خاطر بسپاريد. اگر كلاس مي رويد، تمام مفاهيم مهمي كه معلمتان مي گويد را بنويسيد. نكات اصلي را نيز در كتاب درسي خود بنويسيد. حتي اگر احساس مي كنيد آن ها را درك نمي كنيد، نوشتن آن به شما كمك مي كند تا بعداً آن را به خاطر بسپاريد.

 


نكته مهم:به همراه شاگردان زرنگ دروس را مرور كنيد

 

دو دست بهتر از يكي است. يادگيري بسيار آسان تر است وقتي يك نفر كه مشتاق درس است را همراه خود داشته باشيد.  ممكن است او موضوعي را درك كرده باشد كه شما نتوانستيد به خوبي آن را بفهميد و يا بالعكس، به همين خاطر حضور فردي كه به درس خواندن علاقه دارد مي تواند به شما در تقويت مفاهيم و درك بيشتر درس كمك كند.

 


۱۱ روش براي ياديگري درس شيمي


برچسب: مشاوره درسي، رفع اشكال درسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۸:۴۳ توسط:Armoo موضوع: درسي و رفع اشكال نظرات (0)

۱۱ تكنيك براي برنامه ريزي موفق

من واقعا مي خواهم آينده اي موفق داشته باشم اما نمي دانم با چه روش هايي مي توانم به نتيجه برسم. موفقيت ذاتاً چيزي است كه ما براي آن تلاش مي كنيم، از دوران تحصيل تا زماني  كه اولين شغلمان را بدست مي آوريم. كل اين روند به معناي حركت شما در زندگي است اما چگونگي اين حركت مي تواند بر موفقيت هاي آينده تان تأثيرات بسيار زيادي بگذارد. در اين بخش از مجله آرموو نگاهي دارم به ۱۱ روش براي برنامه ريزي موفق.

 


۱)يك مكان آرام براي خودتان پيدا كنيد

قدم اوليه و مهم براي برنامه ريزي دقيق آينده اين است كه شما بتوانيد مكاني را پيدا كنيد كه به دور از تمام مزاحمت هاي و حواس پرتي ها با آرامش كامل بتوانيد بهترين مسير را براي خود انتخاب كنيد.

 


 

فكر كردن درباره آينده موفق امري ضروري است كه بدون هيچ گونه حواس پرتي و يا وقفه اي بايد انجام شود. قرار گرفتن در يك مكان آرام همچنين به شما كمك مي كند تا به تنهايي فكر كنيد و هيچ كس ديگري تأثيري بر تصميمات شما نداشته باشد. اين زندگي شماست، بنابراين اگر در اين لحظه بر فكر كردن متمركز شويد، در آينده به موفقيت مي رسيد.
فكر كنيد اهدافي كه براي خود ساخته ايد، ديگران از شما مي خواهند يا واقعا همان چيزي است كه تنها وجود شما آن را مي طلبد.
۲)فكر كنيد كه در آينده دقيقا چه انتظاري از خود داريد

 

آيا زندگي آينده اي كه براي خودتان مي بينيد، همان چيزي كه ديگران از شما مي خواهند؟ چه تغييراتي مي خواهيد؟ چه چيزي مي تواند يك تغيير مهم باشد كه خيلي سريع فوراً ايجاد شود؟ پرسيدن سؤالاتي از اين قبيل مي تواند به شما كمك كند تا خود را بهتر بشناسيد و باعث مي شود به جاي اين كه برنامه ريزي كوركورانه داشته باشيد، افكار خود را منطقي تر كنيد.

 


۳) فكر كردن به گذشته را رها كنيد

زماني كه مي خواهيد برنامه ريزي اي براي آينده خود داشته باشيد، فكر كردن به گذشته شمارا دلسرد مي كند و مانع بزرگي براي رسيدن به اهدافتان مي گذارد. اينكه مشا در آينده چه كار هايي كرديد كه از آن پشيمان و دلسرد و يا خوشحال هستيد گذشته و تمام شده است، حالا شما آينده اي پيش رويتان است كه مي تواند لذت بخش ترين و بهترين دوران زندگي تان شود. موفقيت زماني به وجود مي آيد كه شما همه افكار منفي و عادات نامناسبتان را رها مي كنيد و براي كارتان تلاش ميكنيد.

 


رها كردن گذشته باعث مي شود تا آزادانه تر فكر كنيد

 


 

ذهن هر فردي هميشه به خاطرات گذشته اش بيشتر علاقه دارد و مدام آن ها را مرور مي كند و اين كاملا عادي است. زيرا ذهن هر انسان آينده اي كه هنوز نيامده و امروزي كه در حال سپري است را نمي تواند پيش بيني كند.
فكر كردن به آنچه انجام داده ايد در گذشته مي تواند شما را به فكر كردن در مورد شكست ها سوق دهد. فكر كردن به گذشته مي تواند شما را دلسرد كند. اما نتيجه گيري درست از آنچه كه در گذشته انجام داده ايد نه تنها شمارا دلسرد نمي كند، بلكه باعث مي شود درس هاي مهمي از آن بگيريد و ديگر آن اشتباهات را تكرار نكنيد.
۴)به دنبال علاقه هاي طبيعي تان برويد، همان هايي سال ها آن ها را ناديده گرفتيد

 

 

اشتياق به انجام هر كاري باعث افزايش اعتماد به نفس و ايجاد هيجان در مسير موفقيت شما خواهد شد.
 

 


 

اشتياق و موفقيت كاملاً در هم تنيده هستند. اين تنها موضوعي است كه مي تواند آن شوق و ذوق طبيعي را به شما القا كند و شما را در مسير سعادت و موفقيت قرار دهد.
بسياري از افراد معروف دنيا تنها دليل رسيدن به موفيقتشان را اشتياق فروان و تلاش بي وقفه كردن مي دانند. اشتياق به هر كراي باعث مي شود شما هيچ وقت از آن دلسرد و غمگين نشويد بلكه به مسيرتان با قدرت بيشتري ادامه دهيد.
پذيرفتن خطاها، بايد گفت هر فردي در طول مسير زندگي اش كار هايي انجام داده كه احساس ناخوشايندي به آن دارد. با پذيرفتن خطاهاي گذشته تان مي توانيد به خوبي از پس آينده تان بربياييد و احساس خوبي به آن داشته باشيد.
۵)به خوتان افتخار كنيد و بدانيد شما خصوصيت هايي داريد كه ديگران از آن بي بهره اند

 

اين احساس به شما امكان مي دهد به طور مداوم كار كنيد تا آنچه را كه مي خواهيد در زندگي بدست آوريد. اعتماد به نفس و اشتياق در كنار هم شانس شما را براي رسيدن به موفقيت دوبرابر مي كند.

 


 

زماني كه به خودتان افتخار مي كنيد، اشتياقتان براي انجام كار مورد علاقه تان بيشتر مي شود و براي مقابله با موانع قريب الوقوع مجهزتر هستيد.
ديگران متوجه اعتماد به نفس شما خواهند شد وممكن است با ديدن ميزان اعتماد به نفس شما در كار فرصت هاي مناسبي در اختيارتان قرار دهند.
اعتماد به نفس يك نوع ارزشي كه شما به خود مي دهيد و در زمان هايي كه از خود يا زندگي تان دلسرد مي شويد مي توانيد با فكر كردن به اميد دوباره اي بگيريد.
۶)به نداي قلبتان اطمينان كنيد

 

هميشه ندايي درون ما است كه مي گويند اين كار را بكن، تو موفق مي شوي، اما گاهي اوقات نقطه مقابل آن نيز وجود دارد و ندايي در درون ما مي گويد تو شكست مي خوري. اين بستگي به ما دارد كه حرف كدام گوش دهيد. گاهي اسم اين تقابل را خير و شر مي دانند. شما بايد به حرف ندايي گوش دهيد كه خير شمارا مي خواهد.

 


۷)براي رسيدن به پيشرفت، يك دفتر برنامه ريزي تهيه كنيد

 

پس از برنامه ريزي كه انجام داديد، دفتري براي خود تهيه كنيد و عملكرد روزانه و يا هفتگي خود را در آن يادداشت كنيد. ببنيد چقدر از برنامه ريزيتان فاصله گرفتيد و يا چقدر نسبت به برنامه تان خوب عمل كرديد وبه آن نزديك شديد.
 

 

اين كار باعث مي شود شما عملكرد خود را آناليز كنيد و در يك چشم انداز خوب براي بهتر شدن پيشبرد برنامه تان تلاش كنيد
مي توانيد براي ايجاد انگيزه از كار هاي مثبتي كه كرده ايد ليستي تهيه كنيد و جايزه اي براي خود بخريد

 

 

 

۸) اهداف خود را در جايي قابل مشاهده بگذاريد

اين ممكن است به شما كمك كند تا هر زمان خانه را ترك يا وارد آن مي شويد، بتوانيد اهداف خود را مشاهده كنيد. ديدن اين اهداف روزمره نيز شما را در مسير صحيح قرار خواهد داد.

 

داشتن يادآوري بصري و ملموس به شما كمك مي كند تا يادآوري كنيد كه آنچه انجام مي دهيد به اندازه كافي مهم است كه دائماً به آن مراجعه كنيد.
 

۹) يك حساب پس انداز بسازيد و ۲۵٪ از درآمد ماهانه خود را در آن واريز كنيد

 

با صرفه جويي در هزينه هايتان مي توانيد منابع مالي لازم را به اهدافتان اختصاص دهيد.  اين هزينه مي تواند براي خريد لوازم مورد نياز باشد و يا كلاسهاي آموزشي براي آمادگي شغلي يا هر قدم كوچك به سمت موفقيت هاي بزرگ.

 


۱۰)ببينيد چه چيزي در سبك زندگي تان بايد تغيير كند

عادات و روش زندگي تان را مورد بررسي قرار دهيد و ببينيد چه عاداتي شمارا از رسيدن به موفقيت دور مي كند. ممكن است عادات و يا روش هايي كه از قبل استفاده مي كرديد بسيار مفيد بوده باشند و حالا بايد اين عادات را گسترش دهيد.

 


۱۱)دست به كار شويد

 

هيچ زماني براي رسيدن به هدف ها و رؤياهاتان دير نيست. هر كسي در زندگي اش براي رؤياها و علاقه مندي هايش برنامه اي نچيند و براي آن ها تلاش نكند حتما پشيمان خواهد شد. باور كنيد اين ها شعار نيستد، شما مخلوق خداوند هستيد و او توانايي انجام هر كاري به مخلوقاتش داده است، پس دست به كار شويد.

 


۱۱ تكنيك براي برنامه ريزي موفق


برچسب: برنامه ريزي، موفقيت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۹:۲۴ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)

۸ روش براي حل مسائل درس جبر و احتمال

در جبر، عمليات (جمع ، تفريق ، ضرب و تقسيم) كه روي متغيرها انجام مي شود، همانند عمليات انجام شده بر روي اعداد است. با اين حال، هنگام انجام اين عمليات بر روي مسائل، قوانين متفاوت وجود دارد. با آموختن اين قوانين ويژه مي توانيد به راحتي عبارات جبري را حل كنيد. در اين بخش از مجله آرموو نگاهي داريم به ۸ روشي كه مي تواند در حل مسائل درس جبر و احتمال به شما كمك كند.

 


۱)عبارات را با توان مثبت ساده كنيد

يك توان به سادگي به شما مي گويد كه چند بار پايه (تعداد زياد) را به خودي خود ضرب مي كنيد.

 


به عنوان مثال: تابع x به توان ۳ رو به x.x تبديل كنيد

توان درجه يك را به پايه ساده تر تبديل كنيد

X به توان صفر را به ۱ تبديل كنيد

 


۲)جمع توان ها، زماني كه دو پايه در هم ضرب شده اند

هنگامي كه دو توان را با همان پايه ضرب مي كنيد، مي توانيد  توان ها را با جمع كنيد.

 


 

اين قانون درمورد اعدادي كه پايه متفاوتي دارند صدق نمي كند

 


۳)تفريق توان ها، زماني كه دو پايه بر هم تقسيم شده اند

هنگاهي كه پايه ها را با هم تقسيم ميكنيم توان ها بر هم تفريق مي شوند. بايد گفت اين قانون ذر مورد اعداد كه پايه متفاوتي دارند صدق نمي كند.

 


۴)توان خارج از تابع در توان داخل تابع ضرب مي شود

زماني كه يك تابع وجود دارد. در اين شرايط، شما دو توان را ضرب مي كنيد و مسئله را به راحتي حل مي كنيد.

 


۵)مخرج كسر توان دار را منفي كنيد

 

شما مي توانيد از يك توان منفي به عنوان مخالف يك عامل مثبت فكر كنيد. از آنجا كه يك توان مثبت به شما مي گويد چند بار براي تكثير، يك توان منفي به شما مي گويد چند بار تقسيم كنيد.

 


۶)ترتيب عمليات

درست مانند هر مشكلي در رياضيات، يك مشكل جبري بايد با دستور عمليات تكميل شود. شما مي توانيد از نام اختصاري PEMDAS ، براي كمك به يادآوري پرانتز با توان ضرب، تقسيم، جمع، تفريق استفاده كنيد.

 


۷)ساده كردن عبارت

به ياد داشته باشيد، فقط درصورتي كه توان ها، پايه يكساني داشته باشند، مي توانيد ساده سازي را اعمال كنيد.

 


۸)حل معادله

زماني كه مي خواهيد يك  عبارت مجهول را حل كنيد بايد بخش مجهول را با هم و توان ها را با هم ضرب و تقسيم كنيد. توصيه مي شود هنگام حل معادلات بخش هاي مختلف را به صورت جداگانه محاسبه كنيد.

 


 

نرم افزار هايي نيز همانند Algebra Calculator نيز وجود دارند كه به صورت آنلاين معادلات جبري را حل مي كنند. البته استفاده از آن به دانش آموزان توصيه نمي شود و مگر آنكه زمان كافي براي حل معادلات را نداشته باشند. معدلات جبري در عين حال كه ممكن است زمان زيادي را از شما بگيرند، بسيار شيرين هستند و مي توانند ذهن شما را براي حل معادلات زندگي آماده كنند.

 


۸ روش براي حل مسائل درس جبر و احتمال


برچسب: مشاوره درسي، رفع اشكال درسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۵:۱۹ توسط:Armoo موضوع: درسي و رفع اشكال نظرات (0)

نگاهي به تفاوت ها و مزاياي بيت كوين و اتريوم

زماني كه پا به دنياي هيجان انگيز ارز هاي ديجيتال مي گذاريد،يك سؤال مهم ذهن شمارا درگير مي كند و آن هم اين سؤال است سرمايه گذاري در بيت كوين يا سرمايه گذاري در اتريوم منطقي تر است؟! بسياري از افراد بيت كوين و اتريوم را به اپل و ماكروسافت شباهت مي كنند، زيرا به لحاظ كارايي هر دو در يك سطح قرار دارند اما اهداف هر كدامشان متفاوت است. ساير ارز هاي ديجيتال به گونه اي شبيه به اتريوم و بيت كوين هستند، به طور مثال لايت كوين شبيه به اتريوم است و نئو NEO شبيه به بيت كوين.

 


مقايسه كلي  بيت كوين و اتريوم

 

زماني كه به عملكرد و كاركرد بيت كوين و اتريوم نگاه مي كنيد متوجه مي شويد كه اين دو با اهداف بسيار متفاوتي ساخته شده اند. با اين حال، وقتي به آمار بازار آنها نگاه مي كنيد ، تفاوت هاي كمي وجود دارد، ميزان سرمايه بازار بيت كوينb 147.3 دلار است در حالي كه سرمايه بازار اتريومb 84.2 است. در اين بخش نگاهي داريم به ويژگي هاي هر كدام از اين ارز هاي ديجيتال:

 


بيت كوين

بيت كوين در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و به عنوان اولين ارز ديجيتال و اولين ارزي كه داراي فناوري پيچيده اي به نام بلاك چين بود شناخته مي شود.

بيت كوين با هدف حذف نظارت هاي دولتي و رفع دردسر هاي بانكي براي نگه داري پول به وجود آمده

براي نگه داري از ارز ديجيتال بيت كوين نياز به شخص ثالث و يا بانك وجود ندارد.

مورد استفاده براي معاملاتي مانند خريد كالا / خدمات يا دريافت پول

به راحتي مي توان آن را به پول نقد تبديل كرد

 

زمان انجام معاملات و مبادلات از بلاك چين بسيار سريع است

 


اتريوم

در سال ۲۰۱۵ ساخته شد

برنامه ريزي براي قرار داد هاي معاملات هوشمند

قراردادهاي هوشمند آن، نياز شخص ثالث را در بسياري از سيستمها، و نه فقط سيستمهاي مالي، برطرف مي كند

اتريوم بستر مناسبي را براي ساختن برنامه هاي با قرارداد هوشمند (معروف به (dApps فراهم مي كند.

اين برنامه يك زبان برنامه نويسي به نام Solity براي ساخت dApps فراهم مي كند

حجم معاملات در آن ۲.۴ ميليون دلار در هر ۲۴ ساعت است

مبادلات در اتريوم تنها چند ثانيه به طول مي انجامد

 

قراردادهاي هوشمند ابزاري غيرمتمركز است. در نبرد Ethereum  و Bitcoin ، اتريوم كسي بود كه قراردادهاي هوشمندي را به جهان معرفي كرد. با قراردادهاي هوشمند، مي توانيد شرايطي ايمن را براي مبادلات خود انجام دهيد.

 


بلاك چين

blockchain يك دفترچه عمومي توزيع شده است، مي توانيد يك صفحه گسترده اكسل را تصور كنيد كه در آن هر يك از بلوك ها داده هاي مربوط به معاملات را در بر مي گيرند و از يك ظرفيت ثابت و برابر برخوردار هستند. بلوك ها با استفاده از تكنيك هاي رمزنگاري اضافه مي شوند كه امكان هك كردن آن را به صفر مي رساند و بايد گفت هر چه تعداد بلوك ها بيشتر مي شود بلاك چين ايمن تر مي شود.

 


نتيجه گيري

بيت كوين و اتريوم اهداف بسيار متفاوتي با يكديگر دارند.

 


بيت كوين:

 

اين سرويس به عنوان يك فروشگاه شگفت انگيز و با ارزش است، همه سكه هاي بيت كوين از طريق كاربر با كاربر  مورد معامله قرار مي گيرند و هيچ شخص ثالثي حتي برآن نظارت نمي تواند بكند.

 


اتريوم:

هدف اتريوم اين است كه برنامه هاي غير متمركز قرارداد هوشمند را با استفاده از فناوري blockchain كه آفلاين نمي باشد و قابل تغيير نيست، ارائه و اجرا كنيد. اين برنامه براي ايجاد برنامه هاي كاربردي، يك سيستم عامل و زبان برنامه نويسي در اختيار كاربران قرار مي دهد.

 


نگاهي به تفاوت ها و مزاياي بيت كوين و اتريوم


برچسب: مشاوره ارز ديجيتال، ارز ديجيتال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۱:۳۷ توسط:Armoo موضوع: سرمايه گذاري نظرات (0)

۱۰ روش براي حل مسائل درس فيزيك

درس فيزيك همانند درس رياضي بخش هاي حل مسئله اي دارد كه دانش آموزان را گاهي گيج مي كند. روش هاي بسيار ساده و منطقي براي حل هرگونه مسئله در درس فيزيك وجود دارد كه ما در اين بخش از مقالات آرموو مي خواهيم به آن ها بپردازيم.

 


۱)آرامش خودتان حفظ كنيد

اين فقط يك مسئله از درس فيزيك است، دنيا كه به آخر نرسيده!

 


۲)مسئله را دوباره مرور كنيد

خواندن درست يك مسئله باعث مي شود كه به درك بهتري از آن برسيد. آنقدر مسئله را براي خود مرور كنيد تا به دركي حتي جزئي از آن برسيد.

 


۳)رسم نمودار

 

نمي توان تصور كرد كه مسئله پس از ترسيم چقدر راحت تر خواهد بود. زماني كه مسئله را به همان ميزان كه درك كرده ايد ترسيم مي كنيد، مي توانيد به پاسخ مناسب تري برسيد.

 


۴) داده هاي خود را در يك گروه با برچسب “شناخته شده” قرار دهيد

به عنوان مثال، به شما دو سرعت داده مي شود. اولينV1 را برچسب بزنيد و آن را برابر با مقدار داده شده قرار دهيد. مقدار ديگر V2 را برچسب زده و آن را برابر با مقدار ارائه شده براي آن قرار دهيد.

 


۵) به دنبال متغيرهاي ناشناخته باشيد

 

از خود بپرسيد ‘متغيرهاي ناشناخته در اين مسئله چيست؟’ اين موارد را با عنوان “ناشناخته” طبقه بندي كنيد.

 


۶)ليستي از فرمول هايي كه فكر مي كنيد براي حل اين مسئله به كارتان مي آيد را بنويسيد

هر فرمولي كه فكر مي كنيد ممكن است براي مسئله كاربرد داشته باشد را در يك برگه جدا يادداشت كنيد.

 


۷)فرمول مناسب را انتخاب كنيد

در بعضي مواقع ممكن است فرمولهاي مختلفي براي همين مجموعه متغيرها وجود داشته باشد و ممكن است گيج شويد كه از كدام يك استفاده كنيد. از اين رو هنگامي كه فرمول را به خاطر مي آوريد، شرايطي را كه با آن فرمول مي تواند مسئله به پاسخ برسد را به ياد داشته باشيد. به عنوان مثال:  -v = u +  فقط در صورت ثابت بودن شتاب قابل استفاده است. بنابراين در يك سؤال اگر شتاب ثابت نباشد، مي دانيد كه قرار نيست در اينجا از اين معادله استفاده كنيد.

 


۸)حل معادله

 

از فرمول استفاده كنيد و مسئله را حل كنيد. در قدم اول سعي كنيد ناشناخته ها را به جواب صحيح برسانيد.

 


۹) مرتباً آخرين مرحله را براي هر مقدار ناشناخته تكرار كنيد

اگر نمي توانيد يكي از سؤالات را حل دهيد ، سراغ سؤالات آسان تر برويد و آنان را امتحان كنيد، زيرا ممكن است در صورت داشتن اطلاعاتي از ساير پاسخ ها بتوانيد به جواب سؤال سختتر برسيد.

 


۱۰)دور جواب خود يك دايره بكشيد

 

هنگام حل مسئله معمولا برگه شما بهم ريخته ميشود، بهتر است زماني كه به پاسخ مناسب مي رسيد دور ان خطي بكشيد تا هنگام مرور اين بخش مشخص شده باشد.

 


۱۰ روش براي حل مسائل درس فيزيك


برچسب: مشاوره درسي، رفع اشكال درسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۷:۳۱ توسط:Armoo موضوع: درسي و رفع اشكال نظرات (0)

حل مشكلات درس رياضي تنها در ۳ مرحله

درس رياضي هميشه جزو دروسي محسوب مي شود كه دانش آموزان بيشترين مشكل را در آن دارند و هميشه از اين حل مسائل آن فراري هستند. اگرچه ممكن است مشكلات رياضي به روش هاي مختلفي حل شود، يك روش كلي براي حل مشكلات رياضي وجود دارد كه ممكن است به شما كمك كند تا سخت ترين مسائل را حل كنيد. استفاده از اين استراتژي ها همچنين مي تواند به شما در بهبود مهارت هاي رياضي كمك كند. در اين بخش از مجله آرموو نگاهي داريم ۳ مرحله اي مي تواند شما را در حل مشكلات درس رياضي كمك كند.

 


مرحله اول: درك مسئله

۱)نوع مشكلتان در مسئله را مشخص كنيد

آيا اين يك مشكل كلمه اي است؟ كسر؟ معادله درجه دوم؟ قبل از شروع بايد بدانيد دقيقا در چه بخشي مشكل داريد. براي يافتن بهترين راه حل مسئله، زمان كافي براي شناسايي نوع مشكل شما ضروري است.

 


۲)مشكلتان را به دقت بررسي كنيد

حتي اگر مشكل ساده به نظر مي رسد، آن را با دقت بخوانيد. سعي كنيد براي مشكلتان راه حل پيدا كنيد. اگر مشكل پيچيده است، ممكن است لازم باشد مشكل را چندين بار بخوانيد تا به درك عميقي از آن برسيد. بايد بدانيد اكثر مشكلات شما در درس رياضي مطالعه بي دقت است.

 


۳)مشكلتان را بر روي يك كاغذ تفسير كنيد

 

براي كمك به ذهن خود در برابر مسئله اي كه با آن روبرو هستيد آن را به زبان خودتان، بر روي كاغذ تفسير كنيد. اگر در شرايطي هستيد كه نمي توانيد با صداي بلند بخوانيد، مانند زمان هايي كه در جلسه امتحان حضور داريد بهتر است مشكلتان را در برگه امتحاني تان تفسير كنيد.

 


۴)مسئله را براي خود ترسيم كنيد

زمان هايي كه كلاستان خالي است و يا در خانه خود مي توانيد يك ماژيك برداريد و مسئله را براي خود ترسيم كنيد. اشكالي كه آن ها را مي كشيد لزوما نبايد مفهوم خاصي داشته باشند، تنها بايد به درك مسئله به شما كمك كنند.

 


يك نمودار ون Venn بكشيد و مسائل را براي خود ترسيم كنيد.

۵)به دنبال الگو ها باشيد

 

گاهي اوقات مي توانيد با خواندن دقيق مسئله، يك الگوي يا الگوهاي زيادي را در يك مسئله رياضي مشخص كنيد. همچنين مي توانيد يك جدول ايجاد كنيد تا در شناسايي يك الگوي يا الگوهاي موجود در مشكل به شما كمك كند. به هر الگويي كه در مشكل شناسايي كرده ايد توجه داشته باشيد. اين الگوهاي مي تواند به شما در حل مسئله كمك كند و حتي ممكن است شما را به طور مستقيم به جواب سوق دهد.

 


مرحله دوم: يك برنامه دقيق براي خود بريزيد

۱)دريابيد كه براي حل مسئله به چه فرمول هايي نياز داريد

اگر مشكل پيچيده اي داريد، بدانيد كه در قدم اول بايد فرمول هاي  مربوطه را بررسي كنيد. مدتي را صرف مرور مفاهيم كتاب درسي خود كنيد كه به شما در حل اين مشكل كمك مي كند.

 


۲)روش هايي كه شما را براي بدست آوردن جواب اصلي كمك مي كند را بنويسيد

ليست كارهايي را كه بايد براي حل مسئله انجام دهيد، بصورت مرحله به مرحله تهيه كنيد. اين ليست به شما كمك مي كند تا در حل مسئله، متمركز باشيد. همچنين مي توانيد قبل از حل آن ، از آن براي تخمين پاسخ مسئله استفاده كنيد.

 


۳)روي مسائل آسان تر كار كنيد

 

اگر مشكلي آسان تر در دسترس است كه مشابه مشكلي است كه مي خواهيد آن را حل كنيد ، ابتدا روي مشكل آسان تر كار كنيد. حل مسئله آسانتر كه به برخي مراحل و فرمول هاي مشابه نياز دارد، به شما كمك مي كند تا مشكل سخت تر را راحتر حل كنيد.

 


۴)جواب را حدس بزنيد

سعي كنيد جواب را تخمين بزنيد قبل از اينكه واقعاً شروع به حل آن كنيد. اعداد و فاكتورهاي ديگري را كه بايد در برآورد شما نقش داشته باشند را شناسايي كنيد. برآورد خود را بررسي كنيد و ببينيد كجاي كار را اشتباه و كجا درست رفته ايد. حدس زدن جواب به شما كمك مي كند تا بخش زيادي از حل مسئله را ذهني انجام دهيد.

 


مرحله سوم: حل مسئله

۱)برنامه خود را دنبال كنيد

مراحلي را كه خود به ترتيب ثبت كرده ايد، انجام دهيد. براي حل مسئله مدام با ديدن ويدئو هاي آموزشي مختلف خودتان را گيج نكنيد و برنامه خودتان را در پيش گيريد.

 


۲)پاسخ هاي خود را با پاسخ كتاب مقايسه كنيد

 

با انجام هر مرحله، ممكن است بخواهيد پاسخهاي خود را با تخمين هايي كه براي هر مرحله آورده ايد و همچنين برآورد كلي خود براي پاسخ به مسئله مقايسه كنيد. از خود بپرسيد ، “آيا پاسخهاي من مطابق با كتاب هستند؟” اگر آنها با هم مطابقت ندارند، دليل آن را در نظر بگيريد. پاسخ هاي خود را بررسي كنيد تا ببينيد كه آيا تمام مراحل را به درستي انجام داده ايد يا خير.

 


۳)حل مسئله را با روش هاي جديدي امتحان كنيد

اگر برنامه شما كارايي ندارد، به مرحله برنامه ريزي برگرديد و يك برنامه جديد تهيه كنيد. اگر چنين اتفاقي بيفتد نااميد نشويد، اشتباهات معمولاً باعث مي شوند تجربه تان در حل مسئله بيشتر شود. اشتباهات خود را بپذيريد و حركت كنيد.

 


۴) حل مسئله را براي خود مرور كنيد

 

وقتي مشكل را به درستي حل كرده ايد، به روند خود نگاه كنيد. لحظه به لحظه تأمل در مورد مشكل و چگونگي حل آن به شما كمك مي كند دفعه ديگر كه با يك مشكل مشابه روبرو شويد ديگر خطا هاي گذشته را تكرار نكنيد. همچنين به شما كمك مي كند تا مفاهيمي را كه بايد براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد آن استفاده كنيد را شناسايي كنيد.

 


حل مشكلات درس رياضي تنها در ۳ مرحله


برچسب: مشاوره درسي، رفع اشكال درسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۱۶:۳۴ توسط:Armoo موضوع: درسي و رفع اشكال نظرات (0)

چه كودكاني نياز به مشاوره روانشناسي دارند؟

در مقام والدين تشخيص نشانه ها و علائم رفتاري در يك كودك بسيار دشوار است، زيرا والدين مشكلات رفتاري فرزند خود را كمتر متوجه مي شوند. بسياري از كودكان نشانه رفتاري دارند كه طي مدت زمان كوتاهي از بين مي رود، اما يك سري از نشانه هاي رفتاري وجود دارند كه براي كودكان ما يك خطر جدي محسوب مي شوند و به طور حتم بايد توسط متخصصين و مشاورين درمان شوند. اگر فرزند شما در عملكرد رفتاري، عاطفي و اجتماعي خود پيوسته با مشكل رو به رو است، ممكن است زمان مراجعه به يك مشاوره باشد. ما در اين بخش از مجله آرموو نگاهي داريم به نشانه هاي رفتاري كودكاني كه نياز به مشاوره دارند.

 


نشانه اول: به علائم رفتاري كودك خود دقت كنيد

۱)علائم خود آزاري

سوزاندن، خراشاندن، زخم كردن پوست دست يا صورت و غيره جزو علائم و نشانه هايي است كه يك هشدار و زنگ خطري است كه والدين بايد آن را جدي بگيرند. در موارد بسيار زيادي كودك با گفتن جمله هايي همچون «مي خواهم بميرم» و يا جملات نا اميد كننده ديگري مي خواهد خودش را مجازات كند كه گاهي از نظر والدين شوخي كودكانه است و جدي گرفته نمي شود.به والدين توصيه مي شود با مشاهده همچين نشانه هايي به مشاورين كودك مراجعه كنند.

 


۲)حرف ها و صحبت هاي غير عادي

 

معمولا حرف ها و صحبت هايي كه كودكان با اطرافيان و يا حتي گاهي با اسباب بازي هايشان توسط والدين تحليل نمي شود و مدام با جمله اينكه بچه اس و هر حرفي را مي زند از صحبت هاي فرزندمان غافل مي شويم. كودكان معمولا براي بيان احساسات و دنياي واقعي درونشان در قالب كلمه و جمله مشكل دارند اما والدين به طور حتم بايد با كودكانشان مداوما گفتگو كنند تا بتوانند دنياي درونشنان را كشف كنند.

 


 

به جملاتي ، مانند “من مي ترسم شب بخوابم بخاطر اينكه خواب هاي وحشتناكي مي بينم“. و يا “من نمي خواهم به مدرسه بروم زيرا بچه هاي ديگر من را دوست ندارند.” دقت كنيد زيرا ممكن نشانه از اضطراب ها و ترس هاي شديد آنان باشد.
۳)رفتار هاي بيروني

 

علائم رفتاري شامل عصبانيت هاي شديد، ضربات غيرقابل كنترل با دست يا پا، رفتارهاي پرخاشگرانه يا گريه هاي شديد مي شود. كودك در مواردي ممكن است ضربه زد، گزش و لگد زدن را نسبت به شما يا ديگران انجام دهد.

 


۴)تغيير ناگهاني در رفتار

هر گونه رفتار هاي غير عادي و توجيه ناپذير مانند كم اشتهايي، كم خوابي يا بي خوابي، انزوا طلبي، قلدري و رفتار هاي پرخاشگرانه همگي مي تواند جزو نشانه هايي باشد كهه والدين بايد به آنان توجه جدي كنند.

 


نشانه دوم: مسائل اجتماعي و عاطفي كودكانتان را بررسي كنيد

۱)نپذيرفتن و مقابله با مشكلات اجتماعي

تغييرات ناگهاني در زندگي ممكن است سلامت روان يا عاطفي كودك شما را مختل كند. از دست دادن يك دوست عزيز، يا طلاق والدين و جابه جايي منزل مي تواند بر عملكرد كودك تأثير منفي بگذارد. به اين فكر كنيد كه آيا تغييرات اخير زندگي روي آنها تأثير مي گذارد يا خير. پس از هر اتفاقي كه در زندگي هر كودك به وجود مي آيد بايد بفهميد كه آيا كودك شما مي تواند آن ها را بپذيرد يا توانايي پذيرفتن آن را ندارد.

 


۲)بي قراري ها و گريه هاي شديد

اگر فرزند شما هميشه خوشحال و پر انرژي بوده و اخيراً  بيش از حد خسته و بي قرار به نظر مي رسد، ممكن است يك مشاور بتواند به او كمك بزرگي كند. توجه داشته باشيد كه آيا تغيير در خلق و خو او به طور ناگهاني اتفاق مي افتد يا در نتيجه برخي از محرك ها رخ مي دهد. نظارت دقيق از اين تغييرات مي تواند به يك درمانگر كمك كند كه به نتيجه بهتري از نشانه هاي رفتاري كودك شما برسد و كمك شاياني در جهت بهبود رفتار او بكند.

 


۳)روابط اجتماعي آسيب پذير

 

اگر به نظر مي رسد فرزند شما ديگر نمي خواهد با دوستان يا خواهران و برادران خود بازي كند يا در ارتباط با هم سن و سالانش مشكل دارد بدانيد كه با مشكل جدي اي رو به رو شده است. انزواي اجتماعي يك نشانه رفتاري بسيار مهم است كه بايد توسط والدين تشخيص داده شده و براي رفع آن اقداماتي صورت گيرد. در قدم اول بهتر است با خود او صحبت كنيد و اگر به نتيجه نرسيديد با مشاور تماس بگيريد.

 


۴)مشكلات جسماني

اگر فرزند شما مرتباً از درد معده، سردرد يا ساير علائم جسمي نگران است، آن را به صورت جدي پيگيري كنيد. مگر در مواردي كه وضعيت پزشكي تشخيص داده نشده اي داشته باشند. اگر به نظر نمي رسد كه اين مشكلات جسمي نيستند، بدانيد كه اين موارد را بايد با مشاوران روانشناسي در ميان بگذاريد تا براي بر طرف كردن آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 


نشانه سوم: بررسي اوضاع درسي و تحصيلي در مدرسه

 

۱)بسياري از كودكان داراي اختلالاتي هستند كه ممكن است از نظر والدين و يا حتي مربيان شان ناديده گرفته شود. بسياري از اختلالات يادگيري در كودكان باعث مي شود در مدرسه مورد تمسخر قرار گيرند و اعتماد به نفسشان كاهش پيدا كند. اين در حالي است كه همه اختلالات مي تواند به راحتي درمان شوند و كودك شما را به كودكي شاد تبديل كند كه به موفقيت هاي بزرگي مي رسد.

 


قبل از مراجعه به مشاوره روانشناسي چه نكاتي را بايد بدانيد؟

۱)نظر والدين و بزرگسالان ديگر را راجع به نشانه هاي رفتاري فرزندتان بپرسيد

 

والدين نشانه هاي رفتاري فرزندشان را معمولا متوجه نمي شوند و اين كاملا طبيعي است. بهتر است قبل از رفتن نزد مشاوره از تجربيات افراد ديگر راجع به فرزند داري بپرسيد. يك سري از رفتار ها در كودكان مشابه است و همين موضوع مي تواند بر نگراني هاي شما مرهمي باشد. مربيان و معلمان در مدرسه نيز مي توانند كمك مناسبي در جهت شناسايي رفتار هاي فرزند شما داشته باشند.

 


۲)با فرزندتان صحبت كنيد

يكي از مواردي كه معمولا كمتر در ميان والدين رواج دارد اين است كه با كودكانشان كمتر صحبت مي كنند. توصيه تمام مشاورين اين است كه در قدم هاي اول پس از مشاهده رفتار هاي غير عادي در كودكان بهتر است با خودشان صحبت كنيد و علت اين رفتار را بررسي كنيد.

 


 

با زبان ساده و كودكانه حرف بزنيد تا متوجه حرف هايتان بشود
با مهرباني و لطافت با او صحبت كنيد
با اضطراب و نااميدي با او حرف نزنيد، زيرا كودكان احساسات شما در حالات چهره و حرف هايتان به خوبي متوجه مي شوند
او را قضاوت نكنيد
بگذاريد جملاتش را تمام كند و بعد سؤالات ديگر را بپرسيد. صبور باشيد.


چه كودكاني نياز به مشاوره روانشناسي دارند؟


برچسب: مشاوره كودك، مشاوره روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۶:۰۴ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)

آموزش ناديده گرفتن تمسخر به كودكان

كودكان دبستاني بيش از پيش درگير رابطه با همسالان خود مي شوند، ولي اين افزايش ارتباط، ترس از طرد شدن  و تمسخر را به دنبال دارد. مسخره كردن در بين بچه ها عادي است. در بين برخي از كودكان اين مسأله پذيرفته شده است، اما براي برخي از كودكان تحمل  مورد تمسخر واقع شدن، بسيار دشوار است. بعيد نيست كه كودك به كسي كه او را مسخره كرده حمله كند. از آنجا كه نقش همسالان در زندگي كودكان روز به روز بيشتر مي شود، لازم است به بچه ها ياد دهيم كه با احساس مسخره شدن كنار بيايد. زيرا واقعيت اين است كه برخي از كودكان و حتي برخي بزرگسالان به مسخره كردن ديگران عادت كرده اند و از اين كار لذت مي برند. با توجه به اين امر كه ديگران را نمي توانيم تغيير دهيم، بهتر است شيوه ي برخورد مناسب و كنار آمدن با اين شرايط را به كودكان بياموزيم تا احساسات آن ها جريحه دار نگردد.

 


عادي سازي

به كودك بگوييد كه تنها او نيست كه مورد تمسخر واقع شده است. بلكه بسياري از بچه ها و حتي بزرگتر ها گاهي توسط ديگران مورد تمسخر قرار مي گيرند و يا حتي طرد مي شوند. همواره افرادي هستند كه اشتباه مي كنند و ديگران را مسخره مي كنند و در اكثر مواقع ما نمي توانيم آن ها را تغيير دهيم.

 


ناديده گرفتن

 

به بچه ها توضيح دهيد اگر يك نفر به آن ها توهين كند يا آن ها را مسخره كند، احساس بدي نداشته باشد، چون مسخره شدن، به معناي مسخره بودن نيست. نام اين كار، تحمل تمسخر اسن و به شكل زير اجرايي مي شود:

 


۱.در مرحله اول فكر كنيد آيا گفته ي آن فرد در مورد شما واقعيت دارد؟

 


براي مثال فكر كنيد يك نفر به شما مي گويد: ميمون! در آينه نگاه كنيد و از خودتان بپرسيد: آيا من ميمون هستم؟

 


اگر جوابتان نه است، به خودتان بگوييد: من نه زشت هستم و نه شبيه به ميمون. پس چرا اين حرف را جدي بگيرم و ناراحت شوم؟

 


 

از اين حرف خوشم نمي آيد، ولي ناراحت نمي شوم، زيرا اين حرف درست نيست. پس آن را ناديده مي گيرم و از كنار آن رد مي شوم. اگر عصباني شوم يعني اينكه اين حرف را جدي گرفته ام.  اين كار باعث مي شود افراد بيشتري من را مسخره كنن

 


۲.گاهي ممكن است ويژگي كه در مورد تو مي گويند، در تو وجود داشته باشد: مثلا مي گويند: چاقالو و تو چاق هستي.

 


الف)لزومي ندارد از اين حرف ناراحت شوي زيرا اين فقط نظر چند نفر است و دليل نمي شود همه چنين نظري راجع به تو داشته باشند.

 


ب)در چشمان آن ها نگاه كن و با صداي محكم چند ويژگي مثبت خودت را بگو. درست است كه من چاق هستم اما در عوض زورم از شما بيشتر است. درست است كه نمي توانم فوتبال بازي كنم اما نقاشي ام خوب است. خدا هر فردي را به گونه اي آفريده كه ويژگي هاي منحصر به فردي داشته باشد. همه نبايد مثل هم باشند.

 


 

۳.به تعداد انگشتان دستتان ويژگي هاي مثبت خود را بشماريد و فقط به آن ها فكر كنيد.

 


آموزش ناديده گرفتن تمسخر به كودكان


برچسب: مشاوره كودك+مشاوره روانشناسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۸:۰۶ توسط:Armoo موضوع: روانشناسي نظرات (0)